Nízkorozpočtová výprava s ojetým BMW E39 528i vyráží tentokrát do Mongolska

, 2. srpna 2017, 8:57

Společnost AAA AUTO loni vypravila dva nezávislé cestovatele Richarda Nemetha a Stefana Stefanova na nízkonákladovou dobrodružnou cestu do Dakaru a zpět Škodou Octavia za 69.000 korun. Dnes se cestovatelé vydávají na další cestu v autě za stejnou cenu, které jim tentokrát vybrali fanoušci na Facebooku. 

Nízkorozpočtová výprava s BMW E39 528i za 69 000 Kč, 24 000 km za volantem, 14 zemí, 35 dní, 2 nezávislí cestovatelé, spaní pod stanem a „richhiker“ Stanislav Gálik

Společnost jim tentokrát bude dělat zakladatel oděvní značky Galard, autor knihy „Jak jsem stopoval letadlo“ a poradce pro značku Mototechna Stanislav Gálik. Hlavním partnerem výpravy je Česká spořitelna.

„Poslední výprava Richarda a Stefana ukázala, že i s opravdu levným automobilem z naší nabídky lze dojet v zásadě kamkoliv. A protože si stojíme za kvalitou všech našich vozů, dali jsme tentokrát šanci široké veřejnosti vybrat auto do 100.000 korun z celkové naší nabídky více než osmi tisíc automobilů. Úkol bude tentokrát náročnější o to, že oba cestovatele čeká 24.000 km s naším poradcem pro značku Mototechna Standou Gálikem, který je zvyklý spíše na letadla, pětihvězdičkové hotely a luxusní restaurace,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Pro Richarda Nemetha a Stefana Stefanova to je již třetí nízkonákladová výprava a jsou pro takové dobrodružství v zásadě mazáci. „Hlavní město Mongolska jsme si vybrali jako náročný a hodně zajímavý cíl cesty po tom, co jsme již pokořili Dakar v Senegalu. Mongolsko je jedna z nejvzdálenějších zemí, kam se dá autem po souši dojet,“ řekl Richard a Stefan ho doplňuje:

Nízkorozpočtová výprava s BMW E39 528i za 69 000 Kč, 24 000 km za volantem, 14 zemí, 35 dní, 2 nezávislí cestovatelé, spaní pod stanem a „richhiker“ Stanislav Gálik

„Chtěli jsme jet prostě dál a náročnější cestu. Celkový rozpočet akce je přibližně 150 tisíc korun. Z toho asi 80 tisíc padne na pohonné hmoty, 40 tisíc na víza a 30 na různé poplatky, pokuty a úplatky v průběhu cesty. Video zařízení nám půjčuje firma Canon a klasické cestovatelské vybavení je naše. Takže reálným nákladem jsou opravdu jenom benzín a víza.“

Stanislav Gálik je naopak zvyklý pohybovat se ve vyšší společnosti a poslední dobrodružná výprava, kterou podnikl, byla pravým opakem nízkonákladové cesty. Během 75 dní projel zadarmo 11 států ležících na 4 světadílech, přičemž spal a cestoval na náklady bohatých (tzv. richhiking = stopování bohatých). „Bude to pro mě úplně nový typ dobrodružství. Nicméně nikdy jsem se nebál nových zážitků a všechno, co mě v životě potkalo, mě vždy posunulo o něco dopředu. Ne nadarmo se říká, že člověk má vyzkoušet všechno,“ komentoval Gálik cestu.

Příprava na cestu do Ulánbátaru probíhala několik měsíců, aby vše bylo perfektní a mladé cestovatele opravdu nic nezaskočilo. Nejdůležitější jsou víza, která potřebují do Ruska, Uzbekistánu, Tadžikistánu a Mongolska, očkování a také mezinárodní řidičáky. Spát budou pod stanem nebo v autě a každý bude jíst, co si doma nabalí – Stefan sáčkové polévky, Richardovi vaří maminka a Standa si nakoupí něco v bio obchůdku. S sebou si pak berou jen to nejnutnější – Richard se Stefanem pár triček a jedny žabky, Standa se musí vejít do maximálně dvou kufrů s oblečením. Většinu místa v autě zaberou stany, spacáky, vařič, plynová bomba a další cestovatelské vybavení.

Související články

Společnost AAA AUTO se stala inovátorem v oblasti nákupů a prodejů na webu
Společnost AAA AUTO se stala inovátorem v oblasti nákupů a prodejů na webu

Společnost AAA AUTO začala s rozvojem on-line obchodování už v roce 1998, kdy spustila první webovou prezentaci. O pouhé čtyři roky později se web www.aaaauto.cz stal nejnavštěvovanější automobilovou stránkou u nás.

Trh s ojetými diesely začal kopírovat trendy prodeje nových vozů
Trh s ojetými diesely začal kopírovat trendy prodeje nových vozů

Prodeje benzínových aut jsou nejvyšší za posledních pět let. Od ledna do června roku 2016 se prodalo 43,27 % nových vozů s dieselovým motorem a 53,9 % s benzínovým. Zbytek připadal na alternativní paliva. V letošním roce se mezi lednem a červnem prodávalo již 57,27 % nových aut v benzínové motorizaci. Prodeje alternativních pohonů se meziročně zvýšily o necelé […]

Červnová nabídka ojetin narostla o 5.000 aut
Červnová nabídka ojetin narostla o 5.000 aut

Letošní červen přinesl  rostoucí zájem lidí o pořízení vozu. V měsíci červnu bylo na českém trhu inzerováno 79.000 ojetých vozů. 

Nejoblíbenější a nejzajímavější ojetiny v 25leté historii AAA AUTO: od Favoritu k Octavii
Nejoblíbenější a nejzajímavější ojetiny v 25leté historii AAA AUTO: od Favoritu k Octavii

Dynamická proměna trhu s ojetými automobily zaznamenala za uplynulé čtvrtstoletí velký vývoj. Ten se netýkal pouze trendů, stupňů výbavy a  nových prvků s ohledem na užitnou hodnotu, cenu či stáří, ale zejména jednotlivých značek a  modelů. Podrobnou analýzu provedla společnost AAA AUTO International.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!