Axalta Coating Systems minulý týden představila evropským automobilkám kolekci nových barev Color_gen 2017. Světová premiéra se konala v březnu v rámci akce Color Show 2017 pořádané firmou Axalta v městech Chongqing a Šanghaj (Čína).
Color_gen je zdroj informací o globálních barevných trendech, které budou dominovat trhu v modelovém roce 2020/2021. Díky nové řadě barevných odstínů mohou automobilky lépe určit barevné preference tří různých věkových skupin: GENNext, GENHere&Now a GENLux.
Color_gen 2017 analyzuje 3 nejdůležitější cílové skupiny výrobců automobilů. Tímto způsobem poskytuje náhled na hodnoty, jakými se řídí kupující, např. styl, značka nebo barva vozu.
GENNext jsou lidé ve věku 16 až 35, které podle prognóz pro rok 2020 budou představovat 50 % pracujících lidí. Pro tuto generaci bude vůz projevem životního stylu. Spotřebitelé v této skupině budou mít pravděpodobně zájem o praktická a funkční vozidla s širokou škálou barev, od jemných pastelových po tlumené, přírodní barvy (např. olivově zelená, tmavě zelená nebo terakotová) nebo o zářivé barvy.
GENHere&Now jsou spotřebitelé ve věku 36-55 let, kteří vedou aktivní životní styl, jsou na vrcholu své kariéry a snaží se udržet rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Color_gen předpokládá, že rodiny s dětmi budou mít zájem o intenzivní a středně výrazné barvy, single vedoucí sportovní životní styl o nekonvenční, módní metalické odstíny, a bezdětné páry s dvěma zdroji příjmu o sofistikovanou chromatickou paletu barev (šedou, černou, stříbrnou nebo bílou s efektem).
GENLux jsou spotřebitelé nad 55 let – nejdůležitější skupina spotřebitelů z hlediska výrobců automobilů. Obvykle mají o něco více času, peněz a kladou velký důraz na kvalitu. Barvy, o které je v této věkové skupině největší zájem, jsou prémiové barvy s efektem, se skleněnými částečkami a různé druhy akrylátových a metalických barev, jako je vínová nebo variace zelené British Racing Green.
Již před 90 lety firma Axalta jako první vytvořila barevného poradce, jehož úkolem byl vývoj automobilových laků. Od té doby neustále pracuje na inovativních barevných technologiích, které poskytují zákazníkům spolehlivé informace o spotřebitelských trendech v této oblasti. Axalta mimo jiné také poskytuje výrobcům automobilů a lakovnám přístup k rozsáhlé databázi barev (více než 4 miliony) a kvalitním nátěrovým systémům.
Komentáře