Společnost Interaction se podílí na projektu renovace Porsche 911 Targa z dílny Trachta-Schneider. V rámci tohoto projektu je kladen velký důraz na kvalitu výsledné práce.Veškeré lakýrnické práce na tomto voze probíhaly ve školicích střediscích Interaction s podporou kompletního technického týmu.
Lakování interiéru
Celá karoserie byla předem opatřena základovým Epoxidovým plničem Spies Hecker Permasolid® EP 4500, jako těsnící výmaz byl použit materiál Teroson MS 9320 SF aplikovaný pistolí Multipress. Základový Epoxidový plnič EP 4500 byl přelakován vrchní barvou série Permasolid® 670, přičemž venkovní díly a motorový prostor byl prozatím zamaskován.
Lakování exteriéru
Dalším krokem bylo nalakování exteriéru vozu. Po zalepení již nalakovaného interiéru, byla na připravený povrch nalakována barva série Permasolid® 670, ta byla následně obroušena – matována brusivem 3M Senza. Protože auto bylo lakováno ve stylu Gulf, před nanesením vrchního laku bylo pomocí laseru nakresleno, olepeno a nastříkáno „válečné“ pomalování v barvách Gulf.
Tyto barvy bylo nutné zalakovat vrchním krycím lakem a opět obrousit. Poté byla nanesena finální vrstva vrchního krycího laku Permasolid® HS 8055, na které již nejsou viditelné barevné přechody. Tento postup je extrémně pracný, ale pro dosažení výsledku bez hran a přechodů nezbytný.
Porsche 911 opět získalo svůj lesk.
Současně s karoserií bylo samozřejmě nutné lakovat i menší díly jako jsou prahy a přední nárazník. Barevné přechody na sebe navazují a proto se tyto díly musí rozměřovat přišroubované na karoserii. Na těchto dílech se částečně pracovalo na školicím středisku na centrále společnosti v Nupakách, kde má Interaction lakovací kabinu Tetris. Tato kabina je vzhledem k rozměrům 3,5 × 3,5 m ideální k lakování takovýchto menších dílů. V tomto lakovacím boxu je možné nalakovat najednou až 3 díly.
Dalším krokem v projektu Porsche byly dveře, které bylo nutné před samotným lakováním srovnat. Tmelení pomocí tmelu Raderal®0911 a stříkacího tmelu Raderal®3508 dalo dveřím původní tvary a až po nastříkání do plniče Permasolid® HS Vario 5340 bylo možné dveře nalakovat stejně jako zbytek karoserie.
Třešničkou na dortu a zároveň nejsložitější díl na lakování byla kapota.
Kapota prošla jako ostatní díly důkladnou renovací a antikorozní ochranou. Následně pro dosažení dokonalého výsledku byly nanášeny jednotlivé vrstvy laků (airbrush). Po nalakování posledního dílu bylo vše odvezeno do Liberce, kde se auto opět kompletně sestavilo včetně motoru a interiéru.
Komentáře