Nová pneumatika CrossContact ATR je ideální na silnici i do terénu

31. července 2017, 11:59

Drtivá většina nových SUV má dnes z výroby obuté pneumatiky, které jsou určeny pouze pro jízdu po asfaltu. Pro ty motoristy, kteří občas plánují nějaký výlet do terénu, Continental nově přináší pneumatiky CrossContact ATR, jež jsou navrženy jako obojživelné: s poměrem 70/30 ve prospěch jízdy po silnici.

Nová pneumatika CrossContact ATR je ideální na silnici i do terénu„SUV segment vyrostl v Evropě v minulém roce o 22 %, což znamená i rozšiřující se prostor pro výrobce pneumatik. Registrujeme zvýšený zájem zákazníků o pláště, s nimiž by mohli své SUV provětrat nejen na silnici, ale i v terénu. Odpovědí je náš nový model Continental CrossContact ATR, který nabídne běžným motoristům nejlepší poměr silničních a terénních vlastností na trhu,“ říká Juraj Ižvolt, šéf divize Marketing Continental Barum s.r.o.

Při vývoji pneumatiky CrossContact ATR se vývojáři koncernu Continental zaměřili na kombinaci vlastností, které zajistí bezpečnou jízdu po silnici i mimo ni. Moderní silikonová směs nabízí například dobrou přilnavost na mokru, šikmé zářezy v dezénu zase zabezpečují rychlý rozptyl vody při rychlé jízdě v dešti. V konečném důsledku tak nová SUV pneumatika poskytuje velmi dobrou přilnavost a bezpečné brzdné vlastnosti na všech typech kluzkých povrchů.

Protihluková bariéra v podobě malých příček mezi bloky na okraji běhounu snižuje hluk způsobený kontaktem pneumatiky s vozovkou, a zajišťuje tak mnohem tišší a komfortnější jízdu, než jakou nabízí vyloženě terénní pláště. Trakci mimo zpevněný povrch vylepšili vývojáři speciálními „kontaktními zoubky“ mezi drážkami a otevřeným designem běhounu s vysokým počtem zářezů. Toto řešení zabezpečí lepší záběr a spolehlivou přilnavost na měkkém povrchu.

Při jízdě na nerovném kamenitém podkladu poskytují větší bloky běhounu a robustní konstrukce pneumatiky dobrou odolnost vůči poškození o ostré předměty, kamínky na silnici jsou díky tvaru vzorku rychle vytlačovány z jeho drážek. Výsledkem je vysoký kilometrový výkon plášťů CrossContact ATR i při pravidelné jízdě mimo vozovku. Design nového modelu obsahuje rovněž robustní výběžky přesahující z boku běhounu hluboko do bočnice. Zvyšují ochranu proti poškození ze strany. Ochranný pás ráfku brání poškození disku při kontaktu s překážkami v terénu i s obrubníkem.

Pneumatika Continental CrossContact ATR je momentálně dostupná ve 21 rozměrech pro 15 až 20“ disky, nabízí se v šířkách od 205 do 275 mm a profilových číslech 40 až 80 %. Další rozměry přibudou na začátku příštího roku. CrossContact ATR byla schválena pro používání při rychlosti do 240 km/h, a je tak vhodná pro širokou paletu modelů SUV a 4×4, včetně těch nejvýkonnějších.

Nová pneumatika CrossContact ATR je stavěna ze 70 % pro pohyb po silnici, z 30 % pro jízdu mimo ni. V nabídce společnosti Continental se proto řadí mezi klasické terénní modely jako ContiCrossContact AT (50/50) a primárně silniční produkty jako například ContiCrossContact LX 2 (80/20) a PremiumContact 6 (100/0), čímž doplňuje široké portfolio značky Continental pro segment vozidel SUV a 4×4.

Související články

Až začne pršet, hloubka dezénu rozhodne o vašem bezpečí
Až začne pršet, hloubka dezénu rozhodne o vašem bezpečí

Akvaplaning při jízdě za mokra je častou příčinou dopravních nehod. Způsobuje ho intenzivní déšť, příliš rychlá jízda i nedostatečná hloubka dezénu, který nestíhá odvádět vodu zpod pneumatiky. Plášť v takovém případě ztrácí kontakt s vozovkou, auto nejede, ale začíná tzv. plavat. Už při zbytkové hloubce dezénu nižší než 3 mm se vodní sloupec tlačí mezi pneumatiku a vozovku a způsobuje výrazné prodloužení […]

Pneu PremiumContact 6 získala dvě mezinárodně uznávaná ocenění za design
Pneu PremiumContact 6 získala dvě mezinárodně uznávaná ocenění za design

Nová letní pneumatika PremiumContact 6 pro automobily střední třídy a luxusní vozy si vysloužila dvě mezinárodně uznávaná ocenění za design. 

Auta rostou a pneumatiky s nimi
Auta rostou a pneumatiky s nimi

Zatímco ještě před deseti lety patřily k nejžádanějším pneumatikám 13“ pláště, dnes si zákazníci žádají minimálně 15“, jejichž podíl ovšem také postupně klesá. Může za to skutečnost, že v případě nejoblíbenějších vozů nižší střední třídy jsou „patnáctky“ určeny jen pro základní verze, po nichž není poptávka příliš velká.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!