Pirelli nabízí zimní pneumatiky pro více než 90 % rozměrů celého trhu. Zaměřuje se na různé sektory trhu: synergický, prémiový či prestižní. A právě v posledních dvou jmenovaných segmentech Pirelli dominuje v počtu homologovaných pneumatik a značených pneumatik pro jednotlivé modely automobilů. To je dáno intenzivní kooperací s těmi nejvýznamnějšími výrobci vozidel již v průběhu samotného vývoje automobilu.
V portfoliu Pirelli je přes 670 homologací zimních pneumatik, z čehož je na 650 homologací pro vozidla prémiová a prestižní. Pro vozidla spadající do prémiové třídy je připraveno přes 380 homologací, z nichž kolem 230 nabízí pneumatika Winter Sottozero. Pro prestižní automobily je přichystáno přes 260 homologací.
I ve značených produktech, tedy pneumatikách zcela individualizovaných ke specifickým charakteristikám jednotlivých modelů, je Pirelli s velkým náskokem na první příčce žebříčku v počtu vyvinutých zimních značených pneumatik.
Trendem posledních let je registrace vozidel s většími ráfky, což se pochopitelně projevuje i na prodejích zimních pneumatik. Na grafech níže je vidět průběh vývoje prodejů zimních pneumatik směrem ke stále větším rozměrům.
Statistiky dokazují dominanci Pirelli v těch největších rozměrech. Konkrétně od rozměru 18″ a větších každá 4. pneumatika prodaná v Evropě je Pirelli.
Komentáře