Continental bude měřit českým řidičům hloubku dezénu

, 26. března 2018, 14:29

Deset největších českých měst, deset čerpacích stanic Shell, to je deset míst, na něž v dubnu zavítá tým společnosti Continental. Jeho úkolem bude prověřit stav pneumatik, které používají čeští řidiči. Ojeté pláště mohou být nebezpečné zejména za deště, na mokré vozovce. Podle dřívějších průzkumů však 2/3 řidičů neví, jak hluboký je aktuálně dezén jejich pneumatik.

Continental změří českým řidičům hloubku dezénuKontrola hloubky dezénu bude probíhat ve spolupráci s oddělením BESIP, jako odborným garantem. Akce se následně přesune na Slovensko. Kromě změření hloubky dezénu nabídne vyškolený tým řidičům i kontrolu tlaku v pneumatikách. Ten kromě jízdních vlastností ovlivňuje i míru opotřebení plášťů a spotřebu paliva. Cílem je takto prověřit dohromady přibližně 1.000 řidičů.

Roadshow Vision Zero odstartuje v úterý 3. dubna 2018 v Hradci Králové na čerpací stanici na Gočárově okruhu. Následně se přesune do Pardubic, Prahy, Liberce a dalších velkých měst. Česká část skončí v pondělí 16. dubna v Ostravě.

V deseti největších městech České republiky bude tým společnosti Continental na čerpacích stanicích Shell měřit hloubku dezénu

Hloubka dezénu je rozhodujícím faktorem bezpečnosti – zejména na mokru. Pokud není dostatečná, nedokáže plášť z pod sebe dostatečně účinně odvádět vodu. Při brzdění se pak před ním tvoří vodní klín, který výrazně prodlužuje brzdnou dráhu. Podle testu

Autoklubu ČR se při zastavení z rychlosti 100 km/h brzdná dráha prodlouží i u pneumatik ojetých na stále zákonem povolené 3 mm téměř o 10 metrů. V místě, kde by vůz na nových pláštích již stál, pojede ten na použitých rychlostí 35 km/h. Ojeté pneumatiky také špatně odolávají akvaplaningu (ztratí kontakt s vozovkou a plavou) a hůře přenášejí boční síly (rychleji dostanou smyk).

Podle nezávislého testu Autoklubu ČR jsou vlastnosti zimního pláště s 3mm zbývajícím vzorkem na mokru ještě o poznání horší než v případě stejně opotřebovaného letního. Brzdná dráha se prodlužuje o dalších 11 metrů.

O strategii Vision Zero

Stav pneumatik je tedy jedním ze základních kamenů bezpečnosti silničního provozu a jedním z nejdůležitějších prvků strategie Vision Zero. Společnost Continental si v ní za cíl vytyčila zabránit v konečném důsledků veškerým nehodám na silnicích.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!