S novou pneumatikou AnchorContact se společnosti Continental podařilo zkrátit brzdné dráhy u osobních automobilů o více než polovinu.
Zatímco automobil s běžnými pneumatikami jedoucí rychlostí 100 km/h potřebuje k zastavení přibližně 35 metrů, odborníci potvrdili, že automobilům vybaveným novými pneumatikami AnchorContact stačí k zastavení jen něco málo přes 17 metrů.
Zásluhu na tom mají speciální „brzdné čepy“. Jedná se o malé kovové prvky s velikostí asi 5 mm, které mají tvar kotvy a při běžné jízdě jsou skryty mezi žebry dezénu. „Při nouzovém brzdění dochází především u předních pneumatik k výraznému rozšíření,“ vysvětluje Hugh Musby-Kidding, inženýr v oblasti vývoje pneumatik: „To umožňuje využít speciální brzdné čepy, které jsou jinak skryty v běhounu. Díky jejich jedinečnému tvaru připomínajícímu kotvu přilnou k vozovce a zajistí mnohem rychlejší brzdění automobilu, než bylo doposud možné.“
Jelikož jsou malé kovové čepy pevně spojeny s pneumatikou, nedochází u nich k prakticky žádnému opotřebení a „vydrží po celou dobu životnosti pneumatiky“, jak dodává vývojový inženýr. Během zkoušek prováděných společností Continental nebylo zjištěno žádné poškození povrchu vozovky, neboť zásluhou moderních asistenčních systémů řidiče dochází při brzdění jen zřídkakdy k zablokování kol.
Z hlediska hlučnosti pneumatiky / hluku na vozovce nejsou patrná žádná negativa, protože brzdné čepy se nacházejí v dezénových drážkách a během normální jízdy nepřichází do kontaktu s vozovkou. „Jedna věc, kterou by však měli mít cestující na paměti,“ varuje Musby-Kidding, „je skutečnost, že brzdné síly pocítíte daleko zřetelněji než u běžných pneumatik.“ Aby i ostatní řidiči byli upozorněni na tuto mimořádnou brzdnou sílu, dodává společnost Continental spolu s pneumatikami nálepky na nárazník, na nichž je uveden text „Pneumatiky s brzdnými čepy, udržujte bezpečnou vzdálenost!“ Nové modely pneumatik AnchorContact budou k dispozici od úterý 3. dubna pro kompaktní vozy s koly o průměru od 15″ do 17″. Další rozměry určené mj. i pro těžší vozidla budou následovat.
Komentáře