Řešení závad způsobených nedostatkem podtlaku

, 2 července 2018, 16:14

V mnoha vozidlech je podtlak používán pro různé systémy jako pomocný zdroj energie. Ve spolupráci s firmou KS Motor si na základě servisních informací společnosti Pierburg ukážeme možné závady na podtlakovém systému vozidla, jejich projevy a možná řešení.

Příklad vakuového systému u BMW 118d (E87)
Zvýrazněno zeleně: komponenty vakuového systému. Zvýrazněno červeně: Hadice vedoucí podtlak

Části podtlakového systému:

  • Vakuová pumpa.
  • AGR ventil.
  • Ventil sekundárního vzduchu.
  • Elektro-pneumatické ventily.

Možné závady podtlakového systému:

  • Nepravidelný chod motoru při částečném zatížení.
  • „Trhavý zvuk motoru“.
  • Provoz v nouzovém režimu.
  • Snížená účinnost brzd.
  • Nedostatečný výkon motoru při plném zatížení.

Každý komponent vakuového systému může být zdrojem netěsností, kterými se podtlak ztrácí. Při problémech vždy pozorně zkontrolujte:

  • Poškozené hadice (porézní, prokousnuté hlodavci, netěsné spoje).
  • Elektro-pneumatické ventily (např. tlakový regulační ventil).
  • Netěsné jednocestné ventily/ zásobníky vakua.
  • Poškozené/porézní membrány nebo těsnění pneumatických akčních členů.

I tyto poruchy mohou být být vodítkem k příčině závad v dodávce podtlaku:

  • Selhání komponentů recirkulace výfukových planů a sekundárního vzduchu (u benzinových motorů). Protože jsou tyto závady spojeny s emisemi látek znečišťujících ovzduší, může být vozidlo přepnuto do nouzového režimu.
  • Výkon brzd se výrazně snižuje při opakovaném brzdění.
  • Ovládání turbodmychadla a klapka zpětného vedení výfukových plynů nejsou provozuschopné. To vede ke stížnostem typu: „nepravidelný chod“ či „výpadky motoru“.
  • Částečné nebo úplné selhání kabinových agregátů kompletní elektroniky.
  • Snížený výkon z důvodu nefunkční nebo dlouho přestavované klapce v sacím potrubí.

V případě závady zkontrolujte těsnost komponentů podtlakového systému a vyměňte vadnou část.

Více informací se dozvíte na stránkách firmy KS Motor.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!