Příprava akumulátoru a elektroinstalace na zimní podmínky

, 9. listopadu 2020, 13:29

Zima je pro naše auto obtížným obdobím. I když je snadné v létě nastartovat, pokles teploty může způsobit, že vozidlo vypoví poslušnost. Avšak někdy se můžeme pokusit připravit na toto těžké období.

Auto v zimě

Akumulátor je nejdůležitější a nejvíce zatěžovaná součástka během zimy. To je způsobeno účinkem nízkých teplot na jeho kapacitu. Pokud navíc není plně nabitý kvůli příliš nízkému nabíjecímu napětí nebo jízdě pouze na krátké cesty, může to vést k jeho selhání při pokusu o nastartování vozidla.

Měření stavu akumulátoru

Pokud máme multimetr, můžeme se pokusit posoudit stav akumulátoru sami. Bez nastartování vozidla zkontrolujeme napětí na svorkách baterie – mělo by to být 12,5-13 V. Pokud tomu tak není a v poslední době jsme nejezdili jen na krátkých vzdálenostech, je možné, že nabíjecí napětí je příliš nízké. Ke kontrole této možnosti nastartujte vůz a po několika minutách bez zapnutí dalších spotřebičů (světla, rádio atd.) znovu zkontrolujeme napětí na svorkách baterie.

Pokud je výsledek mezi 13,9-14,5 V, nabíjecí napětí je správné. Pokud je následující den napětí na baterii příliš nízké, můžete mít problém s baterií nebo zařízením ve vozidle, které i přes jeho vypnutí nadále odebírá elektřinu z elektroinstalace. Abychom ověřili stav baterie a změřili plynutí proudu, je nejlepší obrátit se na servis, který najde příčinu našich problémů a pravděpodobně nás ochrání před stresem z nemožnosti nastartovat auto v zimě.

Alternátory AS-PL

Jízdou na krátké vzdálenosti znemožňujeme alternátoru plně nabít baterii před koncem naší cesty. V tomto případě stojí za to získat nabíječku a čas od času baterii dobít sami. Díky tomu výrazně prodloužíme jeho životnost.

Můžeme také zkontrolovat hladinu elektrolytu v baterii (s výjimkou bezúdržbových baterií). Odšroubujeme zátky a zkontrolujeme, zda elektrolyt zakrývá desky baterie. Pokud tomu tak není, měli bychom přidat destilovanou vodu na příslušnou hladinu.

Abychom ulehčili baterii, měli bychom pečovat o kvalitu spojů ve vozidle, svorek baterie a napájecího kabelu startéru. Díky tomu snížíme pokles napětí v důsledku velmi vysokého proudu spotřebovaného startérem při startování vozidla.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!