Jak na skřípání brzd

, 18. října 2021, 10:58

Na školeních o odborném profesionálním servisu brzdových systémů, které společnost Continental pořádá ve spolupráci s distributory značky ATE, padají velice často dotazy typu: jak zabránit nebo předcházet skřípání, vrzání a dalším nepříjemným zvukovým projevům při brzdění? Odpověď je podstatně složitější a pochopit celou problematiku znamená navštívit takové školení. Nyní alespoň pár rad od expertů značky ATE.

Nežádoucí zvuky od brzd je nutné vidět v souvislostech. Na zvukovém projevu se podílí celá náprava a jakýkoli neodborný zásah v podobě nedodržení montážní pozice dílu, utahovacího momentu nebo použití kvalitativně jiného dílu než originálního, může doslova rozladit frekvenční charakteristiku nápravy.

opravná sada pístku brzdiče ATE

Jedním z důležitých bodů, jak předcházet skřípání brzd, je správná péče o plovoucí třmen při výměně brzdových destiček. Vodící kolíky na ATE plovoucích třmenech je nutné vždy perfektně očistit a zkontrolovat, zda nejsou poškozeny. Zkorodované nebo poškozené kolíky vždy vyměňte!!! Stejně tak je nutné zkontrolovat nebo vyměnit pryžová uložení kolíků a jejich ochrannou krytku. Dále následuje kontrola prachovky a pístku brzdiče, zda není zpuchřelá od tepla a stáří nebo mechanicky poškozena. Nezapomeňte zkontrolovat, že se pístek hýbe po sešlápnutí, ale i po uvolnění brzdového pedálu. V případě, že je nutné vyměnit prachovku, pístek nebo těsnící gumičku brzdiče, doporučujeme použít originální ATE opravárenskou sadu. Pro perfektní instalaci nových gumiček a pístku dodává ATE speciální pastu určenou pro kontakt s brzdovou kapalinou a pryží. Tato pasta se používá i při kompletaci brzdových třmenů přímo ve výrobním závodě. Na aftermarketu lze produkt zakoupit pod názvem ATE Bremszylinderpaste a objednacím číslem 03.9902-0521.2 nebo 700 030.

ATE Bremszylinderpaste

Následující krok je očištění a kontrola dosedacích ploch držáku třmenu. Tyto plochy nesmí být vymačkané. Pozor: jakýkoli hrubý zásah pilníkem za účelem srovnání vymačkaných ploch je nepřípustný! Opotřebované držáky je vždy nutné vyměnit. Před vložením brzdových destiček aplikujte mazivo na vodící plochy třmenu nebo na kontaktní plochy destičky za účelem udržení pohyblivosti destičky a zároveň pro předcházení pískání brzd.

Zde odborníci opět doporučují mazivo z prvovýroby a tím je ATE Plastilube pod objednacím číslem např. 03.9902-1002.2 nebo 700 015 o objemu 75 ml. ATE, jako přední výrobce brzdových třmenů striktně ZAKAZUJE použití maziv s obsahem kovů nebo pevných částic, jako jsou často nesprávně používaná maziva s obsahem mědi nebo keramických částic. Před založením destiček zkontrolujte správnou pozici destičky u směrových typů. Kontaktní plochy pístku s brzdovou destičkou a třmenu s destičkou můžete opět lehce potřít mazivem ATE Plastilube. Zkompletujte brzdový systém. Zkontrolujte volný chod třmenu. Proveďte kontrolu správné funkčnosti celého brzdového systému.

ATE Plastilube

ATE Plastilube je mazivo, které odolává stříkající vodě, běžným provozním nečistotám a teplotám. Je vhodné a bezpečné pro všechny brzdové systémy včetně hliníkových třmenů, kde dochází ke kontaktu destičky a jejího uložení. ATE Plastilube účinně chrání před korozí, snižuje přenos vibrací a tím i nežádoucích zvukových projevů brzd.

Použití maziv na brzdové destičky na jiné bázi, než je ATE Plastilube, je výhradně na zodpovědnosti servisu a výrobce ATE nemůže při použití nevhodného maziva nést záruku za produkt, protože takové mazivo nebylo na systému testováno a schváleno.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!