Nepravidelný chod motoru Fiat 1.9 JTD

, 23. května 2022, 10:44

Vznětový motor o obsahu 1.9 litru se pod různými názvy montoval do vozů značek Alfa Romeo, Fiat, Opel, Vauxhall, Saab a Suzuki. Odborníci ze společnosti Blue Print v následujícím článku uvádějí, co může být příčinou jeho nepravidelného chodu.

Problém

  • Motor neběží hladce.
  • Ztráta výkonu.
  • Nerovnoměrný chod motoru při nízkých otáčkách.
  • Nízké otáčky motoru při volnoběhu.

Výše uvedené příznaky doprovází rozsvícená kontrolka motoru. V řídicí jednotce motoru lze odečíst následující chybové kódy:

  • P0401 EGR ventil zablokovaný v zavřené poloze.
  • P0402 EGR ventil zablokovaný v otevřené poloze.

Příčina

Příčinou těchto příznaků mohou být nadměrné usazeniny sazí, které způsobují ucpání EGR ventilu.

Řešení

Vymontujte EGR ventil, zkontrolujte, zda se na něm nenachází nadměrné množství sazí, a v případě potřeby jej vyměňte. Po instalaci nového EGR ventilu zkontrolujte správnou funkci systému. Po zahřátí motoru na provozní teplotu připojte vhodný diagnostický přístroj a zkontrolujte, zda se neobjevily chybové kódy.

Poté v menu vyberte volbu Snímač hmotnosti nasávaného vzduchu (Mass Air Flow – MAF) a Ventil recirkulace výfukových plynů (Exhaust Gas Recirculation – EGR). Když motor běží na volnoběh se zavřeným EGR ventilem, měl by být odečet z váhy vzduchu 400-600 mg/s.

Při vypnutých spotřebičích a několikanásobném sešlápnutí plynového pedálu by se měly parametry průtokoměru rychle měnit.

Když motor běží na volnoběh s otevřeným ventilem EGR, měl by být odečet z váhy vzduchu 150-400 mg/s.

Spolehněte se na testované náhradní díly v kvalitě odpovídající OE od společnosti Blue Print. Více technických informací a celý sortiment EGR ventilů naleznete na adrese: partsfinder.bilsteingroup.com.

Značka Blue Print je součástí skupiny bilstein, která zastřešuje několik dalších silných značek. Další informace jsou k dispozici na adrese: www.bilsteingroup.com.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!