Firma Special Turbo přináší bližší pohled na přehřátí turbodmychadla. Jaké jsou nejčastější příčiny tohoto problému?
Nedokonalá regenerace DPF
Častější anebo naopak nedokonalá regenerace má za následek nárůst tlaku výfukových plynů a teploty, což vede k přehřátí turbodmychadla ze strany turbínového kola.
Přemapování řídicí jednotky
Zbarvení na horkém konci turbínového kola se šíří po oblasti ložiskového čepu. Tzv. “tepelné nasáknutí” ze strany turbíny turbodmychadla až na stranu kompresoru, což způsobuje změnu barvy na hřídeli turbíny a pouzdra ložiska. Karbon se pak následně hromadí v přívodech oleje a oblasti pístního kroužku, což má za následek abnormální a nadměrné opotřebení pístního kroužku a drážky na hřídeli.
Nevhodným zásahem do řídicí jednotky narůstá podíl karbonu jako vedlejší produkt nedokonalého hoření.
Doporučuje se:
- zkontrolovat, zda je DPF v dobrém provozním stavu
- nechat turbodmychadlo vychladnout (zejména po dlouhých cestách nebo náročných jízdních podmínkách)
Komentáře