Majitelé vozů Mazda CX-5 s motorem 2.2 16V CDI Skyactiv-D (roky výroby 2011-2017) se mohou setkat s problémy se systémem dobíjení. Záležitostí se zabývali odborníci z Hella TechWorld.
Problémy s nabíjením: Mazda CX-5
Příznaky poruchy mohou zahrnovat:
- zobrazení zprávy „Porucha dobíjecího systému – možné zastavení motoru“
- bliká výstražná kontrolka i-stop
- rozsvícená kontrolka dobíjení
- vadná volnoběžná řemenice alternátoru
Společnost Hella uvádí, že příčinou těchto příznaků může být vadná volnoběžná řemenice alternátoru. V popisovaném případě se závada projevila ihned po nastartování motoru, a navíc se rozsvítila kontrolka dobíjení a blikala výstražná kontrolka i-stop.
Po otevření kapoty a vizuální kontrole byl okamžitě jako původce problémů diagnostikován přetržený drážkovaný řemen. Následně byly na řemenici alternátoru zjištěny zřetelné stopy od drážkovaného řemene, které by případně mohly souviset s vadnou řemenicí.
Zadřená řemenice způsobuje změnu zatížení pomocného řemenového pohonu a může vést k poškození nebo, jako v našem případě, k prasknutí řemene.
Upozornění
Společnost Hella upozorňuje, že u tohoto modelu motoru pohání drážkovaný řemen příslušenství také vodní čerpadlo a pokračování v jízdě s vadným řemenem může vést k přehřátí a poškození motoru. Po opravě se doporučuje vymazat chybové kódy uložené v řídicí jednotce.
Doporučení
Abyste předešli problémům, doporučuje se pravidelně kontrolovat volnoběžnou nebo klasickou řemenici alternátoru. Porucha volnoběžné řemenice se může projevit nepravidelným chodem pohonu příslušenství a hlukem. Alternátor s nepoškozenou volnoběžnou řemenicí by se měl při vypnutí motoru zastavit se zpožděním.
Komentáře