Potíže se systémem dobíjení u Mazdy CX-5

5. května 2025, 17:33

Majitelé vozů Mazda CX-5 s motorem 2.2 16V CDI Skyactiv-D (roky výroby 2011-2017) se mohou setkat s problémy se systémem dobíjení. Záležitostí se zabývali odborníci z Hella TechWorld.

Mazda CX-5

Problémy s nabíjením: Mazda CX-5

Příznaky poruchy mohou zahrnovat:

  • zobrazení zprávy „Porucha dobíjecího systému – možné zastavení motoru“
  • bliká výstražná kontrolka i-stop
  • rozsvícená kontrolka dobíjení
  • vadná volnoběžná řemenice alternátoru

Společnost Hella uvádí, že příčinou těchto příznaků může být vadná volnoběžná řemenice alternátoru. V popisovaném případě se závada projevila ihned po nastartování motoru, a navíc se rozsvítila kontrolka dobíjení a blikala výstražná kontrolka i-stop.

Po otevření kapoty a vizuální kontrole byl okamžitě jako původce problémů diagnostikován přetržený drážkovaný řemen. Následně byly na řemenici alternátoru zjištěny zřetelné stopy od drážkovaného řemene, které by případně mohly souviset s vadnou řemenicí.

Zadřená řemenice způsobuje změnu zatížení pomocného řemenového pohonu a může vést k poškození nebo, jako v našem případě, k prasknutí řemene.

Upozornění

Společnost Hella upozorňuje, že u tohoto modelu motoru pohání drážkovaný řemen příslušenství také vodní čerpadlo a pokračování v jízdě s vadným řemenem může vést k přehřátí a poškození motoru. Po opravě se doporučuje vymazat chybové kódy uložené v řídicí jednotce.

Doporučení

Abyste předešli problémům, doporučuje se pravidelně kontrolovat volnoběžnou nebo klasickou řemenici alternátoru. Porucha volnoběžné řemenice se může projevit nepravidelným chodem pohonu příslušenství a hlukem. Alternátor s nepoškozenou volnoběžnou řemenicí by se měl při vypnutí motoru zastavit se zpožděním.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!