Mototechna prodala za pět let již 35.000 zánovních automobilů

, 7. září 2017, 12:32

Je tomu již pět let, co se společnost AAA AUTO rozhodla vyčlenit prodej zánovních a referenčních vozů pod značku Mototechna, kterou si lidé pamatují jako obchodníka s auty ještě z dob socialistického Československa. Trend nástupu zájmu téměř o nové vozy se „Áčkům“ podařilo zachytit dobře – za pět let Mototechna prodala již na 35.000 takových automobilů. 

Aktuálně nabízí na 1.000 aut nejžádanějších modelů a značek a výběr se chystá ještě rozšířit. Značka Mototechna se podle aktuálního průzkumu také umístila mezi nejznámějšími „retro“ značkami v České republice.

Mototechna jako první využila mezery na trhu a poptávku zákazníků po zánovních automobilech dokázala využít pro vybudování zcela nového segmentu v rámci skupiny AAA AUTO.

„Když jsme se rozhodovali, jak uvést na trh samostatný segment zánovních vozů, měli jsme šťastnou ruku při výběru nostalgicky známé značky Mototechna, kterou jsme právě v té době získali. Značku si lidé pamatují ještě z dob komunismu, kdy byla symbolem pro nedostatková nová auta a dlouhé fronty s žádankami o automobil. Komunikaci jsme kromě nostalgie postavili také na kontrastu – u nás se fronty samozřejmě nestojí, nemusíte se zapisovat do pořadníku. Prostě si vůz vyberete a za pár hodin s autem odjíždíte,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Výsledky výzkumu znalosti nostalgických značek zveřejněné společností MÉDEA RESEARCH

Dle průzkumu znalosti nostalgických značek se Mototechna s 89 % dostala mezi pět nejznámějšími retro značek u nás. Umístila se hned za Kofolou, Tatrou, a jízdními koly Favorit. Podle průzkumu vnímá 87 % populace Mototechnu jako tradiční českou značku a téměř 60 % ji považuje za velice důvěryhodnou. To koresponduje s 60 % zkušeností populace se značkou, která je vesměs velmi pozitivní.

Mototechna funguje v České republice i na Slovensku a za pět let prodala již 35.000 automobilů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40 % nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v Mototechně je 407.000 Kč a nejčastěji jde o model Škoda Fabia či Octavia a Hyundai i30. Nejžádanější automobily jsou ve variantě hatchback, v benzínu, s manuální převodovkou a v bílé barvě. V nabídce je 1.000 aut různých značek a prodejce bezplatně doveze zákazníkovi automobil na kteroukoliv z 21 poboček.

Nejprodávanější zánovní modely aut v roce 2017

Na rozdíl od dealerů nových aut z Mototechny odjíždíte v novějším voze během pár hodin a nečekáte několik měsíců, než se automobil vyrobí. Nově značka poskytuje firemním klientům při nákupu vozů do 2 let stáří flexibilní variantu operativního leasingu s kalkulací zůstatkové hodnoty a možností odkupu po doplacení úvěru. Nový produkt Puzzle je nabízen ve spolupráci s Českou spořitelnou.

„Abychom si zajistili dostatečný přísun kvalitních zánovních ojetin, spolupracujeme s řadou dealerů, leasingovými společnostmi a dalšími firemními zákazníky. Díky partnerství s nejvyšší fotbalovou soutěží jsme navázali spolupráci v oblasti výkupu a prodeje vozů nejen s kluby, ale i s jejich partnery,“ doplnila Topolová.

Přesně před rokem se největší prodejce ojetých automobilů spojil s nejvyšší fotbalovou ligou, nyní HET ligou, a kluby a funkcionáři tak mají k dispozici pravidelně přes 100 vozů různých značek a modelů. Celkem se jich již v rámci spolupráce s fotbalem „protočilo“ na 270. Za rok spolupráce kluby najely s auty z Mototechny v celkové hodnotě 180  milionů korun již více než dva a půl milionu kilometrů. Nejvíce najezdil klub FC Vysočina Jihlava s téměř 200.000 km, nejméně naopak FK Mladá Boleslav s necelými 60.000 km.

Spojení Mototechny s fotbalem přineslo oběma stranám nový prostor pro komunikaci a fotbaloví fanoušci vítají například fun zóny, které pro ně Mototechna na vybraných zápasech připravuje. Spolupráce si opravdu ceníme a věříme, že půjde o letité partnerství,“ okomentoval partnerství Dušan Svoboda, šéf Ligové fotbalové asociace.

S vozy z Mototechny jezdí i největší tuzemské fotbalové hvězdy současnosti Václav Kadlec ze Sparty a Patrik Schick, který právě dokončil druhý nejdražší přestup v dějinách českého fotbalu a míří do italského velkoklubu AS Řím. Dalšími tvářemi značky jsou například herci Václav Vydra či Veronika Žilková.

Značka po fotbalu podpoří i závodníka a armádního sportovce Lukáše Kvapila, který se v rámci týmu Southracing v lednu příštího roku vydá na slavnou Rallye Dakar. Pod taktovkou dakarského motocyklového závodníka, vojáka z povolání a držitele ocenění Fair play Lukáše Kvapila vyrazí do Jižní Ameriky i doprovodná skupina speciálně upravených vozů Ford Ranger z Mototechny.

Jsem moc šťastný, že mi právě společnost Mototechna pomohla při přestupu z jedné stopy na čtyři kola. Je to nejextrémnější závod a pro mě je velmi důležité mít zázemí společnosti s letitou zkušeností. Naše vozy jsou výjimečné tím, že se jedná o sériové provedení se základní úpravou. Jsem značce plně oddaný a věřím, že se díky ní dostaneme až do cíle,“ vysvětlil Lukáš Kvapil.

Související články

V srpnu byla nejinzerovanější ojetinou Fabia, trh čeká zářijové oživení
V srpnu byla nejinzerovanější ojetinou Fabia, trh čeká zářijové oživení

V srpnu bylo stejně jako v minulém měsíci na českém trhu inzerováno 69.000 ojetých vozů. Průměrný nájezd se mírně snížil, stejně jako průměrné stáří vozů, naopak se zvýšila průměrná cena. Po dlouhé době se na první místo v pomyslném žebříčku TOP 10 nejinzerovanějších ojetin probojovala Škoda Fabia. 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!