Druhý měsíc letošního roku nabídl ve všech regionech České republiky zákazníkům celkem 98.508 vozů. Jejich cena byla nejčastěji 138.000 Kč. Nabízené vozy v únoru lehce omládly, a to v porovnání s lednem z 9,6 roku starých automobilů na 9,4 roku.
Nájezd poklesl o 300 km na 155.000 ujetých kilometrů. AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetin již několik let, přešlo na nový způsob zpracování dat. Místo průměrných hodnot zohledňuje takzvaný medián, který má vyšší vypovídající hodnotu, a ještě přesněji tak charakterizuje trh s ojetými automobily.
Únorová nabídka vozů přinesla mírné zdražení nejčastěji inzerovaných automobilů, což se ale odrazilo na nabídce mladších vozů (9,4 roku) s nižším nájezdem, i když jen o 300 km (155.000 km). Ve srovnání s lednem bylo českými prodejci ojetých automobilů i soukromníky nabízeno o zhruba 16 tisíc vozů méně (98.508).
„Je třeba počítat s tím, že oproti ostatním měsícům v roce, které jsou o dva až tři dny delší, jsou únorové statistiky zejména co počtu nabízených vozů vždy o zhruba 10 % nižší,“ objasňuje pokles lednové nabídky generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová. Nejvíce vozů bylo standardně nabízeno v hlavním městě (20.556), naopak nejméně automobilů nabídl zákazníkům tradičně Karlovarský kraj (2.354).
Z inzerovaných 98.508 vozů jich mělo 62,5 % dieselové agregáty. Poměr dieselů tak v porovnání s předchozím měsícem v únoru mírně vzrostl. Na trhu ojetin v České republice se však podíl naftových a benzinových motorů postupně vyrovnává.
Nejoblíbenějším modelem v pomyslném žebříčku TOP 10 zůstává model Škoda Octavia, kterých se v České republice nabízelo v rámci února 9.828. Druhou příčku obsadila menší „sestra“ tuzemské jedničky, a to Škoda Fabia. Těch bylo v lednu k dispozici 6.821 kusů. Na třetí pozici se umístil Volkswagen Passat v počtu 3.060.
Komentáře