Zánovní vozy si drží meziročně cenu, nájezd je přitom znatelně nižší

, 27. dubna 2018, 9:41

Trh zánovních ojetých vozů v zemích, kde působí znovuobnovená značka Mototechna, nabídl v meziročním srovnání za první čtvrtletí více vozů s rapidně nižším nájezdem a stejnou cenou jako ve stejném období vloni. V České republice a na Slovensku vévodí mezi zánovními vozy domácí značka Škoda, v Maďarsku a Polsku je to Opel. 

Vloni, v prvním čtvrtletí bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku nabízeno celkem 53.344 vozů, za letošek to bylo o více než 1.200 automobilů navíc. Z tohoto čísla činila nabídka inzerovaných vozů u nás 17.178, což je o 424 automobilů více než loni. Nejvíce vozů tradičně nabídla Praha (5.885), nejméně Kraj Vysočina (273). Nejčastější průměrnou cenou inzerovaných vozů v ČR byla částka 458.890 Kč, která je identická s cenou v meziročním srovnání.

Velmi znatelně klesla hodnota nejčastěji průměrně najetých kilometrů, a to ve všech zemích V4. Zatímco v ČR se jedná o pokles z 10.000 kilometrů na 8.702, například v Maďarsku je to 80% snížení nájezdu z 5.000 na pouhých 1.000 km. V průměru všechny 4 země nabídly za první čtvrtletí letošního roku vozy nejčastěji s 5 tisíci najetými kilometry, oproti stejnému období v loňském roce, kdy činil nejčastější nájezd 8 tisíc kilometrů.

Co se konkrétních modelů vozů týče, u nás a na Slovensku jasně dominují Škodovky, v Polsku a Maďarsku hraje prim tovární značka Opel. V České republice si první čtyři místa jasně drží modely Fabia, Octavia, Rapid a Citigo. Na Slovensku s drobnou obměnou je pořadí Rapid, Octavia a Fabia.

TOP 5 nejinzerovanějších vozů za první čtvrtletí roku 2018

Znovuobnovená značka Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do skupiny AAA AUTO, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení poptávky o 9,7 %. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7.500 zánovních vozů za rok 2017 a již na 40.000 aut od roku 2012.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!