Teplý duben rozjel trh ojetých vozů. Jejich ceny mírně klesly

7. května 2018, 16:21

S nástupem hlavní prodejní sezóny ojetých automobilů zaznamenal trh mírný pokles nabídkových cen. Ve všech regionech České republiky bylo v dubnu zákazníkům nabídnuto celkem 108.786 aut. Typicky byla cena v Česku nabízeného vozu 135.000 Kč, což pro zákazníka oproti březnu představovalo úsporu 4.000 Kč. Nabízené vozy ovšem také mírně zestárly, a to na 9,7 roku. Typický nájezd inzerovaného auta byl 160.000 kilometrů, tedy meziměsíčně také o něco vyšší.

S rychlým příchodem teplého počasí do České republiky se prakticky okamžitě rozproudil i trh s ojetými vozy. Ještě v únoru český trh ojetých automobilů nabízel pouze 98.508 vozů, o dva měsíce později již stabilně o 10.000 aut více.

Projevuje se klasická sezónnost byznysu s ojetinami, sluníčko láká zákazníky ke změně vozu a trh se oživuje. Ti, kteří během zimy odkládali nákup či prodej vozu, v březnu a nejpozději v dubnu svou transakci skutečně realizují,“ řekla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Mírný pokles cen nabízených vozů je nutno přičíst především vyšší celkové nabídce vozů, ze které kupující vždy těží,“ dodala Topolová. Počet nabízených vozů totiž vzrostl prakticky ve všech krajích s výjimkou Jihočeského a Prahy. Mírně vyšší věk a nájezdy kilometrů se v dubnu přidaly a podpořily celkově příznivé klima na sekundárním trhu automobilů napříč republikou.

Žebříček Top 10 nejinzerovanějších ojetin za duben 2018

V pomyslném žebříčku TOP 10 nejinzerovanějších ojetin skóruje 4x značka Škoda, do první desítky se totiž v dubnu trochu překvapivě probojoval model Rapid. „Průměrný věk v dubnu nabízeného Rapidu byl pouhých 1,6 roku a jednalo se o velmi zánovní vozy s nájezdem lehce přes 20.000 kilometrů. Potvrzuje se, že v Česku jsou škodovky neohroženým lídrem a kupují je na sekundárním trhu i zákazníci, kteří by normálně sáhli po novém autě,“ uzavřela Karolína Topolová.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!