Čtyřleté ojetiny zdražily o 9 %

14. června 2018, 16:05

Kdo si chce koupit čtyřleté auto, dá za něj v průměru o 8,7 % více peněz než před rokem. Právě o tolik se totiž v posledních čtyřech kvartálech zvedla meziročně cena vozidel vyrobených v roce 2014 s nájezdem okolo 100.000 km. Trh s osobními vozy je přitom výrazně ovlivněn dominancí značky Škoda napříč segmenty, a právě jejich cenová politika určuje úroveň cen celého trhu. Vyplynulo to z analýzy vývoje cen ojetých vozidel, kterou zpracovala společnost Cebia.Tržní podíl jednotlivých segmentů čtyřletých vozidle v posledních 4 kvartálechAčkoli se studie věnuje čtyřletým vozidlům, podle Cebia zdražují všechna ojetá auta. Důvodem je mj. růst spotřeby obyvatelstva a vzrůstající prosperita firem, které stojí za zvyšující se poptávkou. Na trh se podle ní také dostávají stále více vybavené mladé ojetiny, u nichž nárůst ceny táhne příplatková výbava.

Cebia provedla rovněž analýzu cen čtyřletých vozidel z hlediska paliva. Porovnala ceny dvou modelů, které patří mezi nejčastěji kupovaná – Škody Octavia a Volkswagenu Golf. Zatímco cena čtyřleté Octavie s benzínovým motorem 1,4 TSI stále stoupá (meziroční nárůst o 14 %), u verze 1,6 TDI cena v posledním roce klesá (- 8 %).

Mini a malá vozidla – nejvíce zdražila Škoda Fabia

V rámci segmentu mini a malých vozidel byla nejprodávanějším modelem Škoda Fabia (44,88 %) následovaná modely Škoda CITIGO a Ford Fiesta. Průměrná cena vozidel tohoto segmentu narostla meziročně o 12,28 %.

Nižší střední a střední vozidla – v porovnání relativně nízké ceny

Největší podíl měla v této kategorii čtyřletých aut Škoda Octavia, která překročila hranici 30 % (tj. 30,7 %) následovaná modely Škoda Rapid a Volkswagen Golf. Průměrná cena vozidel tohoto segmentu vzrostla meziročně o 3,71 %. Nejvíce vzrostla cena čtyřletého vozu Škoda Rapid meziročně o 11,77 %.

Vyšší střední a ostatní vozidla – nejvíce zdražil Mercedes třídy E

Největší podíl měla v tomto segmentu Škoda Superb následovaná modely Mercedes třída E a BMW řada 5. Tato kategorie měla však na trhu čtyřletých vozidel jen malý podíl, konkrétně 6,27 %. Navýšení průměrné ceny o 7,33 % bylo způsobeno především zdražením modelu Škoda Superb. Nejvíce ale vzrostla cena za Mercedes třídy E (10,6 %) – vzhledem k podílu v segmentu však tento nárůst ceny neovlivnil průměrnou cenu za vozy tolik, jako Škoda Superb.

MPV vozidla – Dacia Dokker zdražila o pětinu

Nejprodávanějším modelem vozidel MPV byl Hyundai ix20 s podílem 14,22 % následovaný modely Volkswagen Touran a Dacia Dokker. Průměrná cena u čtyřletých MPV vozidel narostla meziročně o 14,05 %, což může být způsobeno zejména relativním nedostatkem kvalitních ojetin. Nejvíce vzrostla cena ojeté Dacia Dokker, a to o 20,94 %, která nabízí zajímavý poměr cena vs. užitná hodnota.

SUV a terénní vozidla – pohon 4×2 populárnější než 4×4

Nejprodávanějším modelem SUV a terénních vozidel byl Nissan Qashqai následovaný Dacia Duster a Volkswagen Tiguan. Průměrná cena vozidel tohoto segmentu narostla meziročně o 11,66 %. Nejvíce podražila Dacia Duster, a to o 21,17 %, naopak nejméně Volkswagen Tiguan (o 2,44 %).

Kompletní tisková zpráva ke stažení ve formátu PDF.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!