Bosch umístil hlasového asistenta za volant

MaK, 8 ledna 2018, 17:49

Hlasoví asistenti přebrali vedoucí pozici v ovládání chytrých domácností, osvětlení či vysavače a Bosch právě teď umístil hlasového asistenta i za volant. Nově vyvinutá technologie osvobozuje řidiče od různých rozptýlení a pomáhá jim lépe se soustředit na jízdu.

Bosch hlasový asistent

„Jsem Casey, tvůj nový pasažér. Můžeme začít?“ Takto vás již v blízké budoucnosti může uvítat vaše auto. Asistent, který reaguje na jméno „Casey“, když si poprvé sednete do auta, dělá jízdu bezpečnější a komfortnější. Podle studie Allianz Center pro technologii jsou němečtí řidiči často rozptýlení, když například nastavují klimatizaci, odpovídají na telefonát nebo přizpůsobují navigační menu. A právě takové rozptýlení je nejčastější příčinou dopravních nehod.

„Když si šoféři sednou do moderního auta, můžou se cítit jako piloti letadla – tlačítka, obrazovky, matoucí navigační menu a spousta jiných kategorií. Namísto toho ukončil Bosch chaos s tlačítky v kokpitu. Změnili jsme hlasového asistenta na pasažéra,“ říká Dr. Dirk Hoheisel, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH.

Reaguje na každé slovo – dokonce i offline
Funkce hlasových příkazů v minulosti nenabízely až takovou pomoc. Často byly strukturované jen jako jedna z možností v nabídce. Řidič si musel tuto možnost zapamatovat a přečíst si požadované příkazy z displeje, což zvyšovalo jeho nepozornost. „Řekněte, co chcete, a to jakýmkoli způsobem – Bosch umístil hlasového asistenta do auta, který řidiči rozumí jako jakákoli jiná osoba,“ uvádí Hoheisel.

Systém rozpoznání hlasu rozumí přirozeně strukturovaným větám a dokonce rozumí i přízvukům či různým dialektům – a to ve více než 30 zemích po celém světě.

Hlasový asistent Bosch také nepotřebuje žádné externí datové připojení. Systém infotainmentu v autě přebírá zodpovědnost za výpočty, přičemž neposílá žádné data do cloudu. Casey s řidičem zůstává i v tunelech, na místech se slabým pokrytím mobilní sítě a dokonce i ve státech, kde je inteligentní telefon úplně offline.

Reaguje na jakékoli jméno
Konverzace v autě se může stát ještě osobnější, když řidič „pokřtí“ hlasového asistenta jménem dle svého výběru. Dny, kdy hlasové příkazy reagovaly pouze na přesně zadaný název od výrobce, jsou již nenávratně pryč. Nezáleží na tom, jestli se hlasový asistent jmenuje „Casey“, „Michael“ nebo „Linda“, systém rozpoznání hlasu od společnosti Bosch rozumí a mluví 30 různými jazyky, přičemž disponuje až 44 ženskými a 9 mužskými hlasy.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!