Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia

, 16 července 2018, 12:19

Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí.

Soubor řídících jednotek pro automatizované řízení v městském provozu zvládá stovky bilionů výpočetních operací za sekundu

Společnosti Bosch a Daimler si nyní definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém. K tomu si tito partneři vybrali jako dodavatele potřebné platformy umělé inteligence (artificial inteligence = AI) americkou společnost Nvidia zaměřující se na výpočetní technologie. AI je důležitým stavebním prvkem souboru několika jednotlivých řídících jednotek pro plně automatizovaná vozidla bez řidiče. K objemu dodávky od Nvidia patří kromě takzvané platformy Drive Pegasus s výkonnými AI procesory také operační software. V něm se pomocí strojového učení zpracovávají algoritmy pro pohyb vozidla vytvořené společnostmi Bosch a Daimler.

Vyhodnocení údajů ze senzorů probíhá ve zlomcích sekundy

Automatizované řízení ve městě si vyžaduje maximální úroveň funkčního zabezpečení. Tyto požadavky musí splňovat i soubor řídících jednotek, na který při automatizovaném řízení ve městě připadá ohromné množství práce. Zde se například spojují všechny informace z různých senzorů prostředí s radarovou, video, lidarovou a ultrazvukovou technikou. Jeden video senzor, jako třeba stereo videokamera Bosch, vytvoří například jen za jeden ujetý kilometr 100 gigabytů dat. Soubor řídících jednotek spojuje data ze všech senzorů prostředí – čemuž se říká fúze senzorových dat –, ve zlomcích sekundy je vyhodnotí a v návaznosti na to naplánuje dráhu vozidla. To je srovnatelné s rychlostí podnětu bolesti u člověka, který potřebuje něco mezi 20 až 500 milisekundami k tomu, aby se dostal do mozku.

Integrace souboru řídících jednotek do chladícího okruhu baterií

Kvůli vysoké výpočetní kapacitě a velkému množství prováděných výpočetních operací se musí soubor řídících jednotek chladit. Bosch a Daimler proto vytvořili efektivní koncept chlazení, založený na chlazení kapalinou. Jako výrobce cílových vozidel pro společně vyvíjený systém řízení pro vysoce automatizované řízení bez řidiče v městském prostředí plánuje Mercedes-Benz vozidla poháněná elektrickými bateriemi. Ta již mají integrovaný chladicí systém, což pro inženýry znamená, že skrze zabudování souboru řídících jednotek do pokročilých chladících okruhů baterií mohou využívat tuto technologii naplno.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!