Originální sloupek řízení od NSK poskytuje řidičům větší bezpečnost

, 17. září 2018, 13:41

Společnost NSK vyvinula sklopný a teleskopický sloupek řízení s vylepšenou bezpečností v případě nehody, jíž se dosahuje novou konstrukcí deformačního prvku, která zlepšuje spolehlivost deformace sloupku při nárazu. Nová jednotka je navíc lehčí, čímž snižuje spotřebu paliva, a má větší tuhost při vibracích.

Deformační prvek sloupku řízení NSK
Deformační prvek sloupku řízení NSK je umístěn na vnější trubce tyče řízení.

Klíčovou vlastností nového sloupku řízení od firmy NSK je větší bezpečnost: jeho nově vyvinutý deformační prvek snižuje odchylku síly potřebné k deformaci o 25 %. Toho bylo dosaženo přesunutím deformačního prvku z podpěry přípojné jednotky na vnější trubku tyče řízení. Výsledkem je, že funkce bezpečné absorpce nárazu se v případě nehody aktivuje mnohem spolehlivěji, což zvyšuje bezpečnost řidiče.

Sloupek řízení při nárazu zkolabuje do sebe, přičemž střední část sloupku zůstává na místě, takže síla nárazu může být absorbována mnohem spolehlivěji. Na rozdíl od této konstrukce je rozptyl absorpce síly nárazu u klasických jednotek, kde je střední část navržena tak, že se při nárazu oddělí a vyklopí, mnohem větší.

Mezi další rysy nového sloupku řízení patří sklopná a teleskopická konstrukce, která umožňuje nastavit polohu volantu podle přání řidiče ve směru nahoru a dolů (sklápění) i dopředu a dozadu (teleskopická konstrukce). Jednotka navíc vykazuje větší tuhost proti vibracím, což je výhodné, když dochází k rezonanci malých vibrací od kol a jiných součástí vozidla. Větší tuhost přináší lepší komfort řízení a stabilitu vozidla. Konkrétně, nový sloupek řízení má o 11 % větší tuhost (při vibracích o frekvenci 7 Hz), které je dosaženo optimalizací konstrukce sklopného držáku.

Sloupek řízení od NSK je výhodný také z hlediska ochrany prostředí, protože má o 15 % menší hmotnost (560 g) než konvenční alternativy, což přispívá ke zmenšení spotřeby paliva. Nižší hmotnosti je dosaženo snížením počtu potřebných komponent. Tvar je navíc zjednodušen tím, že je deformační prvek umístěn na vnější trubce tyče řízení.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!