Řemenice klikové hřídele Dayco

10. května 2019, 11:54

Nová generace automobilových motorů generuje torzní vibrace způsobené spalovacím procesem. Řemenice namontovaná na klikové hřídeli se používá v mnoha aplikacích k ochraně motoru před těmito vibracemi a dalšími nežádoucími vlivy.

Jedním z takových systémů je řemenový pohon FEAD (Front End Accessory Drive), který absorbuje vibrace, přičemž řemenice klikové hřídele maximalizuje výkonnost systému a zajišťuje dlouhou životnost.

Jednoduchá řemenice

Jednoduchá řemenice DaycoTento typ řemenice klikové hřídele může být vyroben s přídavnou, hnací drážkovanou kladkou integrovanou do její konstrukce nebo bez ní. V případě, že tam kladka není, je to tzv. nepřímá řemenice klikové hřídele.

Kdy a proč ji používat:

  • vyžaduje ji většina aplikací se standardními požadavky NVH

Dvojitá řemenice

Dvojitá řemenice DaycoDvě rozdílné pryžové části přichycené ke kovovým částem řemenice klikové hřídele. Tyto dvě pryžové části mají rozdílnou tvrdost, a proto eliminují různé frekvence vibrací.

Kdy a proč ji používat:

  • aplikace, které generují vysoký výkon a vysoké vibrace FEAD (běžné vznětové motory)

Odpojovací (Decoupler) řemenice

Odpojovací (Decoupler) řemenice DaycoNěkolik kovových dílů je spojeno gumovým prstencem. Funkci tlumení v systému FEAD zde zajišťují kovové pružiny, nikoli guma.

Kdy a proč ji používat:

  • nová generace motorů s vysokým výkonem: umožňuje hladší výkon systému FEAD a poskytuje dlouhou životnost; lze použít pro BSG aplikace

Výměna řemenice klikové hřídele

Používáním a časem mají provozní podmínky vliv na stav řemenice klikové hřídele. Pryžová část začíná selhávat, což způsobuje přenos silnějších vibrací do systému FEAD.

Aby se předešlo těmto problémům, společnost Dayco doporučuje řemenici pravidelně kontrolovat, a i demontovat, aby bylo možné zkontrolovat také zadní část.

Kontrola by měla proběhnout:

  • při výměně drážkových řemenů Poly-V belts
  • Řemenice klikové hřídele Daycominimálně každých 60.000 km

Dayco doporučuje výměnu řemenice klikové hřídele:

  • při výměně rozvodového řemene
  • každých 120.00 km

Dále doporučuje výměnu při následující situaci:

  • neobvyklé zvuky
  • nepříjemné vibrace
  • kolísání řízení

Sada řemenice klikové hřídele se šrouby

Při výměně řemenice klikové hřídele je třeba vyměnit také šrouby. Šrouby se utažením deformují a neměly by se proto znova používat. Nepoškozený šroub je důležitý a zajišťuje, že řemenice je pevně namontována na klikové hřídeli. Opětovné použití šroubů znehodnocuje montáž nové řemenice.

Právě z tohoto důvodu Dayco nabízí několik sad řemenic, které obsahují také šrouby (v případech, kde výrobce doporučuje výměnu šroubů).

A v neposlední řadě při použití sady se šrouby bude mít mechanik jistotu, že má všechny potřebné díly pro práci a montáž tak bude správně provedena.

Řemenice klikové hřídele zlepšuje výkon všech částí rozvodového systému.

Hlavní rysy:

  • zabraňuje možnému poškození klikové hřídele vlivem přepětí
  • snižuje opotřebení řemene a zabraňuje nadměrnému zatížení napínáku a dalších komponentů v systému
  • snižuje ve voze hluk z vibrací (Noise Vibration Harshness) a zlepšuje komfort cestujících ve vozidle

Nejvýznamnější OE partneři v sortimentu řemenic klikové hřídele: Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Ford, Iveco, Jeep, Man, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Vauxhall,Volkswagen.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!