Retrofity Philips X-tremeUltinon LED do potkávacích světel

29. října 2019, 9:22

Retrofity jsou novým typem automobilového osvětlení, kterým lze nahradit halogenové žárovky. Nabídku Philips právě rozšířili o další druh – LED-HL H11.

Philips retrofit LED-HL H11

Halogenová žárovka je nejpopulárnějším zdrojem osvětlení pro motorová vozidla. Hlavní světlomet, který je jimi vybaven, časem ztrácí své tovární vlastnosti. Jedná se o běžný proces zastarání, ale má velký vliv na bezpečnost silničního provozu. U automobilu, který má již pár let za sebou, je účinným řešením tohoto problému výměna celých světlometů. Ale jedná se o nákladnou investici, která při tom nemá vliv na snižující se hodnotu automobilu. Existují i jiná řešení?

„Změnili jsme přístup ke konstrukci halogenové žárovky, přičemž jsme nahradili skleněnou baňku s vláknem LED diodami. Ty poskytují bílé, chladné světlo, které umožňuje řidiči zahlédnout před kapotou vozu mnohem více detailů. Přesto ostatní účastníky silničního provozu neoslepuje. Druhou výhodou tohoto řešení je možnost přímé montáže do světlometu určeného pro halogenovou žárovku,“ říká Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe ze společnosti Lumileds Polsko, výrobce a distributora automobilového osvětlení značky Philips.

Parametry LED žárovek vyvažují zhoršující se optiku světlometů. Zároveň vyzařují bílé světlo, které přináší nejnovější technická řešení. Proto je tento typ osvětlení vozu pojmenován jako retrofity. Společnost Philips nyní nabízí jejich druhou generaci. Do řady X-tremeUltinon LED H4, H7 a H8/H11/H16 byl přidán nový typ H11. K čemu jsou určeny ty dříve jmenované?

Retrofity Philips H8/H11/H16 představují všestranné řešení určené pro tři typy optiky používané v mlhových světlech (LED-FOG). Philips X-tremeUltinon H11 je určen výhradně pro potkávací světla (LED-HL). Přináší to jinou geometrii světelného paprsku, a také systém odvodu tepla. Patentovaná technologie AirCool je založena na aktivním ventilátoru. Všechny typy retrofitů Philips však spojuje použití vysoce kvalitních čipů Lumileds LUXEON Altilon SMD. Doposud bylo toto řešení vyhrazeno pro výrobky určené k prvovýrobě.

Nový typ retrofitů v nabídce Philips se liší barevnou teplotou v řádu 5.800 K. Umožňuje to dosáhnout podobného efektu jako u denního světla, které je pro lidský zrak neutrální. Přitom poskytuje dvojnásobně více světla než je legislativou požadované minimum.

Retrofity v současnosti ještě nejsou v EU schváleny pro použití na veřejných silnicích. Bez problémů je však možné používat typy určené pro vnitřní osvětlení kabiny.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 28. listopadu 2019, 17:55 1 0

Tak proč řešíme žárovky, které nejsou schvílené do provozu? Těch "co nejsou" je spousta, a nějaký rok to už bude!

Odpověď