Společnost ZF, přední světový dodavatel automobilových kamer, oznámila, že ve Spojených státech uvedla na trh novou kameru S-Cam 4.8 s vylepšenou technologií vidění od Mobileye, společnosti Intel, a to na novém vozu Nissan Rogue.
Mezi vůbec prvními kamerami, které jsou schopné nabídnout 100stupňové horizontální zorné pole, představuje S-Cam 4.8 další důležitý krok směrem k plnění budoucích pětihvězdičkových bezpečnostních hodnocení Euro NCAP a IIHS Top Safety Pick+, jakož i obecných bezpečnostních předpisů, které vyžadují stále přísnější testovací protokoly pro kritické systémy z hlediska bezpečnosti.
„S-Cam 4.8 nabídne zákazníkům ZF příležitost k dalšímu rozvoji systémů, jako je systém automatického nouzového brzdění (AEB) v případě chodců a cyklistů, a zároveň nabídne nejlepší výkon systému udržování jízdních pruhů (LKA – Lane Keeping Assistant) ve své třídě,“ řekl Christophe Marnat, výkonný viceprezident a generální ředitel divize ZF Electronics and ADAS.
„Umožní to také použití vyspělejších poloautomatizovaných funkcí řízení, jako jsou asistenti pro jízdu na dálnici či asistence při dopravních zácpách. ZF může tyto technologie poskytnout napříč spektrem lehkých vozidel.“
Společnost ZF, a její dlouhodobý partner Mobileye, navrhují, vyvíjí a dodávají pokročilé kamerové systémy založené na procesoru EyeQ4 od Mobileye poskytující technologii pokročilého rozpoznávání objektů, která je zvláště účinná při ochraně účastníků silničního provozu, kteří jsou nejvíce ohroženi. ZF začleňuje tuto technologii do svého inovativního portfolia kamer S-Cam, které také zahrnuje prvotřídní tříčočkovou verzi Tri-Cam4, podporující pokročilé poloautomatizované funkce řízení, přidává teleobjektiv pro vylepšené snímání na delší vzdálenost a objektiv tzv. rybí oko pro vylepšené snímání širším zorným polem na krátkou vzdálenost.
„Mobileye zůstává lídrem v oboru rozvíjející kamery s širším zorným polem, které zlepšují účinnost automatického nouzového brzdění (AEB) a je tak možné se vypořádat s širší škálou scénářů, kde objekty křižují cestu vozidla nebo kde vůz zatáčí,” uvedl Tomer Baba, viceprezident pro Sensing Algorithms společnosti Mobileye. „Širší zorné pole také umožňuje aplikacím udržující vůz v jízdním pruhu a centrování lépe zvládnout ostré zatáčky.“
ZF dodává více než tuctu automobilových výrobců po celém světě pokročilé senzorové technologie ADAS, včetně čelních kamer, radarů středního i dlouhého dosahu a technologie LiDAR. Tyto technologie jsou navrženy a testovány tak, aby splňovaly přísné požadavky automobilového průmyslu a zákazníků. Díky tomu ZF nabízí výrobcům vozidel systémy ke zvýšení bezpečnosti a pokročilé funkce, které zvyšují komfort jízdy.
Pro přední světové výrobce automobilů se společnost ZF u lehkých osobních vozidel v brzy zaměří na systémy Level 2/2+, které využívají pokročilé kamerové technologie jako S-Cam 4.8 a Tri-Cam4. ZF koncem tohoto roku, ve spolupráci s významnou asijskou automobilkou, uvede na trh systém CoAssist Level2+, nejdostupnější systém Level2+ za méně než 1.000 USD.
Komentáře