Reportáž z KYB vývojového centra

20. října 2020, 15:48

Rozhovor s výzkumným a vývojovým týmu KYB o tom, jak KYB využívá umělou inteligenci nové generace k urychlení a zlepšení analýzy obrovského množství dat shromážděných během vývoje, testování a výroby produktu.

KYB využívání technologií

Jak KYB používá umělou inteligenci pro vývoj nových tlumičů pérování?

V oblasti technologie je důležité roztřídit obrovské množství dat a změnit je na informace s technickým významem. K tomu buduje KYB oddělení pro digitální transformaci společnosti platformu IoT. IoT používá cloudovou technologii k rychlému, bezpečnému a ekonomickému shromažďování, analýze a vizualizaci velkého množství dat. Jako jádro platformy používáme technologii umělé inteligence.

Umělá inteligence není kouzelná technologie, kde pokud zadáme data, vyjdou požadované informace uživatele. Její silnou stránkou je efektivní a přesné získávání vlastností z obrovského množství dat. Proto je nutné vybrat data, která mají být vložena, pomocí dlouholetých zkušeností a odborných znalostí KYB. Naučili jsme se rozumět bodům, které vyžadují pozornost v objemu zdvihu tlumiče v době přepnutí směru otáčení a vysokofrekvenční oblasti stlačování / roztahování pružiny během zrychlení. Z těchto bodů můžeme pomocí umělé inteligence extrahovat příslušné funkce nalezené v řízení s „údaji o zatáčení vozidla“ a přilnavosti k silnici s „přejížděním dat po nerovném povrchu“.

Jak se to má s technologií KYB ProsmoothTM a technologii úpravy hydraulické kapaliny?

Náš tým provedl experimenty s řízením až se 600 různými kombinacemi oleje a komponentů, aby shromáždil obrovské množství dat, spolu s hodnotícími zprávami našich zkušených testovacích techniků. Připravili jsme hydraulickou kapalinu tlumiče a kluzné díly s různými vlastnostmi, mnohokrát jsme vyměnili komponenty a fyzicky vyhodnotili vozidla v reakci na vkus a požadavky zákazníků.

Rozdíl mezi fyzickým hodnocením a skutečným chováním vozidla byl analyzován za účelem stanovení vztahu mezi hodnocením zkušebního stavu, hodnocením jednotlivých komponentů a hodnocením prvků. Zjistili jsme hlavní příčinu třecích charakteristik, které ovlivňují pocit z jízdy, což vedlo ke spuštění KYB ProsmoothTM. Tření vnitřního tlumiče je řízeno pomocí nově vyvinutých materiálů pro kluzné díly a technologií variabilního nastavení přísady hydraulické kapaliny. Tento produkt poskytuje jak luxusní jízdu, tak vynikající zatáčení.

Tuto technologii s velkým citem pro jízdu na silnici a trakci původně použilo oddělení KYB Motorsports, kde zvýšilo výkon závodních tlumičů. Zavedení technologie umělé inteligence od společnosti KYB bude znamenat, že můžeme testovat ještě více, rychleji a přesněji shromažďovat a analyzovat více datových bodů, což našim technikům poskytne přehled, jak tento špičkový produkt ještě více vylepšit.

Jaké budoucí trendy KYB vidí u výrobců vozidel?

Obrovský počet SUV vozidel, vzestup autonomního řízení a také velký nárůst elektrických vozidel tlačí výrobce ke změně názoru na tlumiče pérování. Pro mnoho výrobců vozidel se nyní pohodlí stává prioritou. Kromě toho není redukce hmotnosti tak důležitá jako před několika lety, a to kvůli zvýšené účinnosti vozidla a počtu vozidel, která jsou nyní buď plně elektrická, nebo vybavená hybridní technologií. U elektrických vozidel je také faktorem velikost zavěšení, a to vzhledem k velikosti a poloze baterií, jak je patrné z nedávné spolupráce mezi KYB a REE na vytvoření zavěšení kol.

U základnějšího segmentu vozidel můžeme předvídat implementaci pasivních přídavných systémů, jako jsou ADC (systémy závislé na frekvenci) a hydraulické dorazy (progresivní hydraulické dorazy), což je nedávno oceněný výrobek KYB pro PSA. U vozidel středního segmentu by bylo trendem použití variabilního tlumení v jednoduchých konfiguracích (dvě tlumící charakteristiky vybrané automaticky nebo ručně) a u vyšších tříd vozidel se budou více vyskytovat systémy jako KYB Intelligent Damping Control v kombinaci s technologií skenování silnic, jak je vidět na nedávném vývoji OE společnosti KYB s Lexus, Toyota a PSA.

Dalším krokem je aktivní zavěšení kola, i když hromadná implementace této technologie není ještě na spadnutí. Toto aktivní odpružení poskytuje mnoho různých funkcí. Například: ovládání vibrací, řízení polohy, které omezuje náklony karoserie, potápění při brzdění a záklon při akceleraci, seřízení výšky karoserie pro maximální aerodynamickou účinnost.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!