Společnost Schaeffler představuje dvě novinky: třířadé ložisko kola TriFinity a vysoce výkonné kuličkové ložisko s odstředivým kotoučem.
“Inovativní ložiskové technologie jsou nedílnou součástí naší produktové DNA a mají zásadní význam pro úspěšný obchodní rozvoj divize Automotive Technologies,” říká Matthias Zink, člen představenstva Automotive Technologies Schaeffler AG. “Společnost Schaeffler usiluje o to, aby svými účinnými a vysoce přesnými ložiskovými řešeními vybavila nejen konvenční pohony, ale také elektrifikované hnací systémy a podvozky, a učinila je tak ještě lepšími a udržitelnějšími.”
S cílem spojit synergie a nabídnout svým zákazníkům ještě rychleji řešení na míru založila společnost Schaeffler na začátku roku ve své divizi Automotive Technologies novou obchodní divizi Bearings.
“E-mobilita je velkou příležitostí pro náš obchod s ložisky,” říká Dr. Dieter Eireiner, vedoucí nové obchodní divize. “V příštích letech očekáváme silný obchodní rozvoj a vidíme prodejní potenciál zejména v oblasti kuličkových, válečkových a kuželíkových ložisek. Již jsme se zapojili do slibných vývojových projektů s renomovanými výrobci vozidel. Inovativní technologie ložisek mají velký význam také v odvětví lehkých a těžkých užitkových vozidel, protože výrazně zvyšují dojezd. Společně s našimi zákazníky chceme posunout ložiska na novou úroveň.“
TriFinity: Tři řady pro maximální modularitu
Společnost Schaeffler nabízí třířadé ložisko kola TriFinity, které je určeno pro použití v elektrifikovaných hnacích soustavách. V porovnání se standardním ložiskem se dvěma řadami kuliček umožňuje TriFinity přenášet větší zatížení nápravy s výrazně vyšší životností a pevností, aniž by se změnily rozměry ložiska. Kromě toho lze předepjaté kuželíkové ložiskové jednotky nahradit touto inovativní konstrukcí kuličkových ložisek. Přechod z kuželíků na kuličky vede k výraznému zlepšení třecího momentu a pevnosti, což má za následek snížení spotřeby energie na vozidlo o 0,7 % v cyklu FTP 75.
Kombinace čelního ozubení Schaeffler a TriFinity umožňuje řešení downsizingu v podobě ložiskových jednotek kol s menším průměrem, což vede k nižšímu tření ložisek a těsnění, optimalizované hmotnosti ložisek a nižší uhlíkové stopě. Čelní ozubení bez vůle umožňuje při stejných rozměrech ložisek přenášet až o 50 % vyšší točivý moment při nižší hmotnosti, snadnější montáži a nižší hlučnosti v elektrických vozidlech.
Vysoce výkonná kuličková ložiska pro vyšší účinnost a maximální životnost
S novým vysoce výkonným kuličkovým ložiskem s odstředivým kotoučem nabízí společnost Schaeffler vysoce účinné a udržitelné ložisko s optimalizovaným třením pro aplikace e-mobility. Kombinuje výhody otevřeného ložiska s výhodami ložiska s těsněním. Při snížení tření o 0,3 Nm a snížení emisí CO2 o cca. 0,1 g/km na jedno ložisko je vysoce výkonné kuličkové ložisko s odstředivým kotoučem jednoduchým a inteligentním řešením s velkým vlivem na celkový výkon. Ve srovnání s otevřeným ložiskem je životnost vysoce výkonného kuličkového ložiska desetkrát vyšší a zároveň se podařilo snížit náklady. Tato inovace již získala ocenění “Magna Supplier Award” a v současné době je nominována na Německou cenu za inovace 2022.
Komentáře