Inženýři MEYLE vyřešili problém se skřípáním ve vozech Tesla

12. září 2022, 17:14

Elektromobily zosobňují klidnou a tichou jízdu, což je jedna z věcí, kterou na nich kupující oceňují. Zákazníci si spojují ticho s kvalitou, inovacemi a maximálním komfortem. Jenže pak začne Tesla během řízení náhle skřípat, což je chvíle, kdy komunita kolem prémiového elektromobilu zpozorní. Po celém světě stále více řidičů vozů Tesla modelu 3 a modelu Y hlásí nepříjemné skřípání. Co se děje? Přesně to chtěli zjistit inženýři společnosti Meyle. Inženýři problém analyzovali a nalezli řešení: vylepšené, technicky zdokonalené rameno zavěšení, které spolehlivě zabraňuje vrzání vozu Tesla.

Meyle produkty

Nyní bude na veletrhu Automechanika poprvé veřejnosti představeno nové a vylepšené rameno zavěšení MEYLE HD pro vozy Tesla Model 3 a Model Y. Vzhledem k tomu, že závada se může potenciálně týkat až 700 000 vozů Tesla po celém světě, nabídne Meyle řidičům a servisům alternativu k originálnímu dílu, která je technicky zdokonalená a zajišťuje tak pro vozy Tesla typickou radost z jízdy. Další výhoda: díky spolupráci se společností ClimatePartner je součástka MEYLE klimaticky neutrální. Vylepšený díl bude k dispozici od začátku roku 2023.

Tým společnosti MEYLE po mnoha testech zjistil příčinu skřípavého zvuku: originální rameno Tesla bylo navrženo s nedostatečnou ochranou proti vlhkosti. V důsledku toho do kulového čepu proniká voda, což v konečném důsledku vede k nežádoucímu, dráždivému skřípavému zvuku, což ve vzácných případech může ohrozit přesnost řízení.

Pro vyřešení tohoto problému vyrobili inženýři společnosti MEYLE prototyp s novou konstrukcí a provedli zkoušku hluku.

Meyle produkty

„Být schopni vytvořit prototyp poté, co jsme našli slabinu, prozkoumali příčiny a provedli vývojové práce a nespočet testů, je pro nás výjimečný okamžik. Zvláště u tak prémiového vozu, jako je Tesla. Koneckonců právě kvůli takovým okamžikům se každý den snažíme dělat vše, co je v našich silách,“ říká Stefan Bachmann, vedoucí produktového týmu řízení a odpružení.

Na rozdíl od ramene zavěšení Tesla, které je vyrobeno z kombinace oceli a plastu, je výrobek MEYLE z vysokopevnostního kovaného hliníku, který snižuje hmotnost a zvyšuje stabilitu. Samotný kulový čep má větší průměr než původní díl a dokáže rozložit síly na větší plochu, což je pro odolný náhradní díl zásadní vzhledem k velkému a častému zatížení, kterému jsou vysoce výkonná vozidla vystavena. Ještě důležitější však je, že konstrukce upouští od použití krimpování, které zabraňuje pronikání vody do ramene zavěšení a eliminuje tak zdroj skřípavého zvuku. Výsledkem je, že řešení MEYLE vydrží déle a udrží radost z jízdy téměř po neomezenou dobu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!