Nové brzdové komponenty TRW od společnosti ZF Aftermarket: Udržitelné, inovativní a uživatelsky přívětivé

14. dubna 2023, 14:10

Společnost ZF Aftermarket uvádí na trh tři nové i přepracované produkty TRW pro opravy. Patří mezi ně nová verze brzdových destiček TRW Electric Blue bez obsahu mědi, které jsou speciálně navrženy pro elektrická vozidla. Kromě toho dva nové produkty ukazují, že pečlivým vývojem a využitím síly ZF OE lze dosáhnout významného pokroku: těmi produkty jsou nová konstrukce brzdových hadic a nízká opěrná spona s aktivním návratem pružiny.

Brzdy elektromobilů kladou na brzdové destičky zvláštní nároky. Musí pracovat co nejtišeji, málo se opotřebovávat a měly by zajišťovat plný třecí výkon i po delší době nepoužívání. Tyto požadavky splňuje brzdové obložení TRW Electric Blue, speciálně navržené pro elektromobily, od svého debutu v roce 2018.

Nyní odborníci společnosti TRW na brzdy zlepšili jejich výkon díky úpravám a vylepšeným vlastnostem. Mezi ně patří například odstranění mědi ze směsi destiček. Ačkoli byl obsah mědi po mnoho let omezen specifikacemi diktovanými předpisy ECE-R90, společnosti ZF Aftermarket se nyní podařilo od tohoto těžkého kovu zcela upustit. Brzdové destičky TRW navíc obsahují v průměru 13 % recyklovaných materiálů a jsou bez organických rozpouštědel. Spolu s dalším snížením otěru – již první generace Electric Blue produkovala o 45 procent méně brzdového prachu než běžné třecí destičky – optimalizované produkty TRW výrazně snižují emise škodlivin vypouštěné do životního prostředí.

Kromě toho společnost ZF ve svém závodě ve Španělsku, kde se vyrábí brzdové destičky TRW Electric Blue, používá při výrobě pouze elektřinu získanou z větrné a solární energie, což snižuje emise CO2 o 14 600 tun ročně. Navíc budou v prvním čtvrtletí roku 2023 v rámci obnovení výroby brzd Electric Blue všechny polyethylenové sáčky používané v obalech nahrazeny ekologickými sáčky, čímž se ušetří více než devět tun plastů ročně.

Produktová řada Electric Blue není rozvíjena jen z hlediska ochrany životního prostředí. Zlepšily se také vlastnosti NVH (Noise, Vibration and Harshness) a tedy i jízdní komfort. Novou generaci brzdových destiček TRW Electric Blue poznáte podle nového designu. Od nynějška je k dispozici více než 60 verzí pro mnoho současných elektromobilů a plug-in hybridů.

Nové brzdové hadice TRW, které se snadněji instalují

V rámci další inovace společnost ZF Aftermarket zcela přepracovala svou řadu brzdových hadic TRW. Vylepšený elastomer umožnil zmenšit vnější průměr z 10,2 na 9,0 milimetrů. Tím se snížila hmotnost až o 15 procent, hadice se staly o 13 procent pružnějšími a v důsledku toho se snadněji instalují. Materiál hadic se střední vrstvou z ethylen-propylen-dienové pryže (EPDM) je odolnější vůči brzdové kapalině a vysokým teplotám, čímž se zvyšuje bezpečnost a životnost komponentů. Stabilnější konstrukce navíc vede k menšímu nárůstu objemu pod tlakem. Díky tomu má řidič rychlejší odezvu brzd, a tím i kratší brzdnou dráhu. Přesnější je také citlivost pedálu.

Aby se servisům usnadnilo objednávání, používání a montáž nových součástek, bude společnost ZF Aftermarket od nynějška používat stejná čísla dílů jako u příslušných předchozích komponentů. Také všechny montážní díly a těsnění zůstávají beze změny. S přibližně 1 400 referencemi poskytuje společnost ZF Aftermarket komplexní pokrytí trhu.

A konečně, v souladu s ekologičtějším smýšlením společnosti ZF byl změněn obal, který se nyní skládá ze 60 % z recyklovaného materiálu; tím se zamezí použití 4,9 tuny plastu ročně.

Malá část, velký efekt: Nová nízká spona TRW Clip

Pod značkou TRW přibude v prvním čtvrtletí roku 2023 do portfolia pro aftermarket produkt, který se již vyrábí v OE: nízký opěrný klip s aktivním návratem pružiny. Jedná se o speciálně tvarovanou pružinu, která se upíná mezi brzdový třmen a brzdové destičky. Takové klipy slouží především k zajištění správné polohy brzdového obložení, ale produktová novinka společnosti TRW podporuje také funkci zpětného chodu brzdového pístku a zajišťuje, aby se brzdové obložení během jízdy nedotýkalo kotouče. Tím se zamezí zbytečnému oděru a sníží se emise jemného prachu a spotřeba paliva. Zároveň se tím zvyšuje podíl kinetické energie, kterou lze v elektromobilech získat zpět rekuperací. A v neposlední řadě absence trvalého tření mezi brzdovým obložením a kotoučem také zabraňuje vzniku hluku.

Markus Wittig, Head of the Passenger Car Aftermarket Business Line, zdůrazňuje: „Ochrana životního prostředí a inovace jsou hluboce zakotveny v DNA společnosti ZF Aftermarket. Současné rozšíření našeho portfolia ukazuje, jak tyto dva firemní cíle důsledně uplatňujeme při vývoji produktů. To je obzvláště důležité u brzdových produktů, protože tato oblast bude pro naše zákazníky v éře elektromobility také jedním z klíčových tahounů prodeje. S výrobky značky TRW kompletně pokrýváme evropský vozový park a zároveň jsme na špici technického pokroku.“

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!