Společnost ZF představuje novou parkovací jednotku ECU, cenově dostupnou a škálovatelnou elektronickou řídicí jednotku, která umožňuje provádět různé automatizované parkovací funkce pro širší škálu vozidel s využitím kamer a ultrazvukových senzorů v reálném čase. Je vhodná zejména pro automatické parkovací funkce.
„Automatizované parkovací funkce patří mezi nejžádanější komfortní a pohodlné funkce pro zákazníky a jsou obzvláště cenné ve velkých metropolích, kde může být parkování obtížné,” řekl Martin Fischer, člen představenstva společnosti ZF, odpovědný za divizi pokročilých asistenčních systémů a elektroniky. „Nová parkovací řídicí jednotka ZF, která se tradičně objevuje pouze v prémiových vozidlech, pomáhá učinit tyto funkce bezpečnými, efektivními a cenově dostupnými pro více řidičů na celém světě.”
Nová ECU eliminuje stres z jednoho z nejvíce frustrujících aspektů řízení – od jednoduchého usnadnění hledání parkovacího místa v přeplněných městských oblastech až po automatické funkce, které zaparkují vozidlo za řidiče.
Parkovací ECU, podpořená systémem na čipu (SoC), který umožňuje výpočetní výkon až 16 TOPS, využívá fúzi dat ultrazvukových senzorů a 360° prostorových kamer založenou na technologii vidění od společnosti Calmcar, čínského ekosystémového partnera, do kterého společnost ZF investovala v roce 2019. Nabízí také širší možnosti připojení, které se skládají z Ethernetu, CAN, LVDS, DSI, a to vše v kompaktním pouzdře.
Základní parkovací funkce
Současné automatické parkovací funkce na trhu mohou řidičům pomáhat především při paralelním parkování. Jednou z hlavních předností nové parkovací jednotky ZF je však propojení dat z 360° prostorových kamer spolu s ultrazvukovými senzory, které dokáží rozpoznat hloubku parkovacího místa, což umožňuje asistenci při paralelním i standardním parkování. Díky funkcím, jako je automatický parkovací asistent a dálkový parkovací asistent, pak ECU ručně nakreslí dráhu pomocí virtuální parkovací štěrbiny a vmanévruje vůz na místo s minimálním zásahem řidiče.
Prémiové parkovací funkce
Kromě vylepšení základních parkovacích funkcí nabízí nová parkovací jednotka také nadstandardní možnosti, jako je automatické parkování s pamětí a automatické parkování s obsluhou. Tyto funkce jsou zvláště výhodné v městských oblastech, zejména v garážích, protože ECU využívá své kamery a senzory k sestavení mapy garáže v reálném čase, což umožňuje parkování z bodu do bodu.
Při využití technologie Vision Simultaneous Localization a Mapping (VSLAM – Simultánní lokalizace a mapování pomocí vidění) získávají prostorové kamery informace, např. o parkovacích místech, jízdních pruzích a značení. Zatímco senzory vozidla poskytují dynamické informace, např. o úhlu natočení volantu, rychlosti kol a rychlosti odklonu. ECU může také shromažďovat informace z map třetích stran, které pomáhají při mapování veřejných parkovacích míst ve více podlažích.
Funkce ADAS otevírá dveře budoucím autonomním schopnostem
Flexibilní a nastavitelná architektura nové parkovací jednotky ECU umožňuje budoucí rozšíření o jízdní funkce 4. úrovně a kompatibilitu s automatickým parkovacím asistentem (APA), automatickým parkováním s pamětí (AMP) a dálkovým parkovacím asistentem (RPA).
Zatímco tyto funkce jsou obvykle k dispozici ve vozidlech vyšší třídy, tuto cenově výhodnou ECU lze použít jako spojovací můstek k dražším systémům a zároveň zpřístupnit automatizované parkování většímu počtu řidičů. Ve skutečnosti se parkovací ECU již vyrábí v Číně u společnosti Zeekr od září 2023, přičemž Evropa a další regiony by měly následovat v roce 2024.
„Vzhledem k vizi společnosti ZF o mobilitě příští generace je nová parkovací ECU ukázkovým příkladem toho, jak našim zákazníkům a spotřebitelům přinášíme širší škálu pokročilých funkcí ADAS,” řekl Fischer. „Jako globální technologický lídr tím rozšiřujeme naši vizi.”
Komentáře