Legislativa / Sdružení

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace

Povinnosti prodejce zboží a služeb

Zdaleka ne všichni prodejci zboží či poskytovatelé služeb jsou si vědomi kolik povinností, mají vůči spotřebiteli podle občanského zákoníku a podle zákona č. 634/1992 S. o ochraně spotřebitele.

Vyhodnocení průběhu strategické spolupráce s vládou ČR a nové výzvy

Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) uspořádá 18. března 2019 v pořadí již druhé pracovní setkání předních zástupců automobilového průmyslu, akademické obce a členů vládního kabinetu v čele s premiérem ČR a dalších významných hostů.

SISA poskytuje záštitu výstavě Autoshow Praha

SISA – sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky poskytlo záštitu výstavě Autoshow Praha, která se uskuteční ve dnech 12. – 14. dubna 2019 na výstavišti v Letňanech.

Ochrana designu vede k monopolu na trhu

Je obecně známo, že předmětem hospodářské politiky Evropské unie je „ochrana účinné soutěže“ na trhu s náhradními díly a v oblasti autoopravárenství a tak zajistit, aby autoopravci a miliony majitelů (spotřebitelů) motorových vozidel si mohli vybrat mezi konkurenčními náhradními díly. A to je přesně to co chtějí výrobci automobilů zmařit nesprávným použitím ochrany designu.

Kontroloři většiny STK též „ve střetu zájmů“?

Sdružení ASEM vydalo článek týkající se střetu zájmů u kontrolorů většiny STK. Článek v plném znění zveřejňujeme zde.

SISA – upozornění

Sdružení SISA dostala upozornění na nové, nebezpečné chladivo označené HC-12a, které se z USA rozšiřuje do Evropy a má sloužit jako laciná náhrada chladiva R134a v autoklimatizacích. Chladivo HC-12a je směs propanu R290 a isobutanu R600a s příměsí dimetyleteru.

Přístup k informacím o opravách a údržbě vozidla

SISA zveřejňuje dokument, který letos v květnu přijala evropská unie a který je důležitý pro další existenci nezávislého aftermarketu.

Reakce AutoSAP na dohodu o snižování emisí C02 z osobních aut a dodávek po roce 2020

Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) analyzuje detaily dohody členských zemí EU, Evropského parlamentu a Evropské komise o návrhu nařízení stanovujícího emisní normy oxidu uhličitého pro nová osobní a lehká užitková vozidla.

Povinnosti výrobců vozidel – umožnit přístup k informacím o vozidle nezávislým operátorům

Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858 o schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla a dozoru nad trhem s nimi, o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a č. 595/2009 a o zrušení směrnice 2007/46/ES .

Aftermarket potřebuje data připojených a autonomních vozidel

Automobilový průmysl nyní prochází výraznými změnami. Vozidla jsou stále více digitalizována, jsou také bezpečnější a ekologičtější. Autonomie vozidel poskytuje řadu příležitostí, ale pro někoho může být také hrozbou. Části subjektů automobilového průmyslu se nemusí podařit participovat na tomto odvětví, a to díky datům a přístupu k nim.