Historie a ocenění firmy Bilstein (sponzorovaný článek)

26. dubna 2011, 0:00

Když roku 1873 jistý August Bilstein v západovestfálském Altenvoerde položil základní kámen své inovační dílničky jménem BILSTEIN, ještě nikdo tehdy netušil, jak rozhodující vliv budou mít jednoho dne výrobky BILSTEIN na jízdní komfort a bezpečnost automobilu.

Přitom to byly okenní kování s komerčně působivým názvem AUBI, odvozeným od August Bilstein, s kterým se podnik stal známým již brzy daleko přes domácí region a dokonce i v zahraničí.

Následovala řada technických inovací, jež patentními příjmy vytvořilo solidní základ pozdějších úspěchů této ještě mladé firmy. Aby se dostalo vysokým nárokům na kvalitu již úvodu procesu výroby kování, byla roku 1919 vyhotovena válcovna na páskové železo. Dle motta „neusnout na vavřínech“ zavedl Hans Bilstein, který převzal vedení firmy po svém otci, z ve 20. letech ještě velmi vzdálených Spojených států nové procesy postupů poniklování a pochromování.

Vstup do světa automobilů: 1928-1954
Cestu do odvětví automobilového příslušenství nakonec Hans Bilstein započal v roce 1927, spoluprací s berlínskou firmou Levator-Hebezeug-Fabrik. Úspěch jeho aktivit na sebe nenechal dlouho čekat.

Již čtyři roky před otevřením první dálnice mezi Kolínem a Bonnem, v roce 1928, dovedl BILSTEIN dodávat první pochromovaný nárazník pro sériovou výrobu. Jen o rok později začala firma vyrábět hevery. A opět typické: Nástup firmy do této branže odstartoval technickou lahůdkou. BILSTEIN ukázal světu, jenž se pomalu spřáteloval s automobilem, první použitelný boční hever. Avšak skutečná světová senzace měla ještě následovat…

Náskok díky kompetenci a technologii: 1954-dnes
V roce 1954 BILSTEIN jako první rozpoznal, jaké možnosti skýtá nápad francouzského vědce zabývajícím se kmitáním – Prof. Bourcier de Carbon. Šlo o to, eliminovat fyzikálně podmíněné zápory původních teleskopických tlumičů, udělat tlumič lehčím a moci ho zabudovat v libovolné poloze.

S obrovským vynaložením vývoje a značnými investicemi do odpovídajících výrobních zařízení začala cesta k vytouženému cíli. Vyplatilo se. Zabudování prvního sériového jednotrubkového tlumiče do vozidla Mercedes-Benz v roce 1957 ještě tehdejším výrobcem „BILSTEIN – kování a hevery“ je dodnes považován za významný příspěvek k aktivní bezpečnosti při jízdě.

Technika stlačeného vzduchu se mezitím prosadila u všech druhů teleskopických tlumičů, které se vyvinuly pro hodnotné a výkonné automobily. Nejmladším vývojovým úspěchem je modul vzduchové pružiny, jenž BILSTEIN dodává na výrobní linky Mercedes třídy S formou "just in sequence".

Požadavky zákazníků z automobilového a tuningového prostředí, jakožto angažmá v motorsportu, jsou pro BILSTEIN dodnes pohonem pro vývoj a inovaci. Všechny AMG-Mercedesy v seriálu DTM, a více než polovina všech týmů 24h závodu na Nürburgringu, startují se značkou BILSTEIN.

 

Hightech v podvozkové technice, komfort a bezpečnost při jízdě. To jsou pevně spojené pojmy se jménem BILSTEIN již po několik desetiletí. Aby bylo toto postavení v dalších desetiletích nadále rozšiřováno, je BILSTEIN od roku 1988 koncernovým podnikem – a od roku 2005 stoprocentní dceřinou společností – akciové společnosti ThyssenKrupp Technologies. Partnerská spolupráce vně koncernu umožňuje i v budoucnosti nadchnout inovacemi již klasicky známým stylem – BILSTEIN.

V posledních letech se BILSTEIN pravidelně umísťoval na první příčce prestižního časopisu Auto Motor und Sport v kategorii tlumiče/sportovní podvozky/pružiny. Jinak tomu není ani tento rok, kdy je BILSTEIN opět čtenáři zvolen nejlepší značkou. Po šesté za sebou.

V Německu vydávaná publikace „Deutsche Standards – značky století“, uvádí i značku BILSTEIN. Další z mnoha potvrzení vysoké kvality výrobků.

BILSTEIN nabízí na trhu jedinečně širokou škálu tlumičů, která uspokojí každého uživatele cest – od cesty do práce po závodní trať

Zastoupení firmy v České republice: IHR Technika

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!