Závodní palivo Shell V-Power versuvShell V-Power z čerpací stanice

4. srpna 2011, 0:00

Dlouhodobé technické partnerství s týmem Scuderia Ferrari ve formuli 1 poskytuje Shellu jedinečnou příležitost otestovat při vývoji svá paliva a maziva pro běžné uživatele v extrémních podmínkách. Speciální test Fernanda Alonsa na okruhu Ferrari ve Fioranu názorně ukázal, jak moc si jsou závodní a běžné palivo Shell V-Power podobné.

Shell využívá formuli 1 jako extrémní testovací laboratoř při vývoji nových produktů a inovací. Do technického partnerství, které Ferrari ve formuli 1 přineslo již 10 vítězství v Poháru konstruktérů a 12 titulů mistra světa pro jezdce, Shell investuje každoročně více než 21 000 hodin práce.

Mnoho zákazníků čerpacích stanic Shell po celém světě by se možná divilo, jak moc podobné je složení paliva Shell V-Power, které tankují do svých vozů, s tím, jež pohání monoposty formule 1 týmu Scuderia Ferrari. Aby to Shell názorně dokázal, pozval oficiálního pilota Scuderie Ferrari Fernanda Alonsa na testovací okruh Ferrari ve Fioranu a nechal ho zajet co nejrychlejší čas s monopostem formule 1, v jehož nádrži bylo palivo Shell V-Power, které tankují vozy běžně na čerpacích stanicích Shell.

Cara Tredget, manažerka technického vývoje Shell pro Ferrari, tuto iniciativu vysvětlila následovně: "Jednou z věcí, na kterou se mne stále lidé ptají, je: Jak moc podobné je závodní palivo Shell V-Power, které dodáváte Ferrari, s benzínem Shell V-Power, na které jezdí každý den běžní motoristé? Na tuto otázku odpovíme pravě dnes, když do monopostu F1 Ferrari z roku 2009 natankujeme u čerpací stanice Shell palivo Shell V-Power pro běžné vozy a jednoduchým testem ukážeme, že je opravdu velice podobné závodnímu palivu, které dodáváme závodnímu týmu Scuderia Ferrari."

 

S více než 60 lety inovací a společné vášně pro výkon je technické partnerství Shellu a Ferrari jedním z nejdelších a nejsilnějších ve formuli 1. Toto partnerství je klíčové pro vytváření lepších paliv pro běžné zákazníky.

Nařízení FIA stanovují, že závodní paliva ve formuli 1 musí obsahovat stejné složky, které se nacházejí v běžně dostupných palivech. Závodní palivo Shell V-Power a Shell V-Power běžně dostupný na čerpacích stanicích mají tedy již dle definice velmi podobné složení.

Fernando zajel ve Fioranu čtyři rychlá kola s důvěrně známým závodním palivem Shell V-Power a dosáhl nejrychlejšího času 1:03,950. Potom se vrátil do boxů, aby následně vyzkoušel, jak palivo Shell V-Power pro běžné vozy vyhoví náročným požadavkům jeho monopostu F1 Ferrari z roku 2009. Výsledkem byl sám poněkud překvapen a řekl: "Standardní palivo Shell V-Power je pocitově stejně rychlé jako palivo pro formuli 1."

 

Toto zjištění bylo navíc podpořeno faktem, že běžné palivo, které využívá jedinečné technologie Shellu, dovolilo monopostu F1 dosáhnout na konci rovinky vyšší maximální rychlost než závodní palivo Shell V-Power. Ačkoli bylo závodní palivo v některých ohledech lepší než běžné palivo, především při akceleraci, byl Fernando s výsledkem velmi spokojen.

"Myslím, že je skvělé mít možnost zastavit u čerpací stanice a vědět, že natankujete ten samý typ paliva, který Ferrari používá v monopostech formule 1. Motoristé používající paliva Shell V-Power mohou být opravdu spokojeni, že do svých vozů tankují vskutku výjimečné palivo," řekl Fernando Alonso.

 

Podle telemetrie byl čas Fernanda s palivem Shell V-Power pro běžné vozy 1:04,850, rozdíl mezi palivy byl tedy pouhých devět desetin sekundy. "Fakt, že oba časy od sebe nedělí ani celá vteřina, je dle mého názoru naprosto fantastický výsledek a jasný důkaz, jak neuvěřitelně podobný je Shell V-Power z čerpací stanice závodnímu palivu," uzavřela Cara Tredget.
 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!