Společnost Federal-Mogul uvádí na evropský trh náhradních dílů nové pístní kroužky Goetze® s inovativní technologií LKZ.
Nový stírací kroužek, navržený pro motory využívající pístní kroužky s LKZ technologií, napomáhá snížit spotřebu oleje až o 50 procent ve srovnání se standardními kroužky. Tento kroužek vyžaduje zároveň menší radiální přítlak. Tím se snižuje tření mezi kroužkem a stěnou válce, následkem čehož klesá spotřeba paliva, zvyšuje se výkon motoru a prodlužuje se jeho životnost. V uplynulém roce získal pístní kroužek Goetze LKZ prestižní vyznamenání časopisu Automotive News PACE™ za výrobkovou inovaci.
“Pístní kroužky Goetze LKZ umožňují autoopravárenským firmám obnovit výkon u benzínových motorů s přímým vstřikováním na stejnou hodnotu jako u zcela nového motoru,” uvedl Paul Vure, ředitel technického oddělení společnosti Federal-Mogul pro Evropu, Střední východ a Afriku, divize Global Aftermarket. “Použitím této technologie, která se osvědčila již v originální výbavě automobilů, může autoservis dosáhnout stejně nízké hodnoty emisí a vysokého výkonu motoru jako výrobce motoru. LKZ je jednou z nejmodernějších technologií, kterou v současné době využívají výrobci automobilů. Díky společnosti Federal-Mogul je zajištěno, že výhody, jež s sebou přináší, jsou dostupné také u prodejců náhradních dílů.”
Z hlediska životnosti a výkonnosti se pístní kroužky Goetze LKZ dlouhodobě osvědčují v dieselových motorech a nyní jsou zaváděny jako standardní součást i u benzínových motorů mnoha výrobců. S rostoucím počtem motorů s přímým vstřikováním lze očekávat rostoucí význam pístních kroužků LKZ při jejich opravách.
„Jelikož se jedná o náhradní díl zcela odpovídající originální součástce, nevyžaduje pístní kroužek LKZ při své výměně během opravy motoru žádné další pomůcky ani dodatečnou práci k tomu, aby bylo dosaženo zvýšení výkonu motoru,“ uvádí Vure. “Kroužky LKZ rovněž pomáhají prodloužit životnost motorů, protože zpomalují usazování uhlíku na stěnách válce, což může vést k poškození vložky válce a zvýšení spotřeby oleje.”
Klíčem k významnému snížení spotřeby oleje při instalaci kroužku LKZ je jeho chytře vymyšlený “stupňovitý” povrch a kuželový tvar kontaktní hrany. Zatímco klasické pístní kroužky působí na vnitřní stěnu válce při pohybu pístu nahoru i dolů stejným tlakem, kroužky LKZ působí při pohybu dolů přesně definovaným tlakem, ale při pohybu nahoru tlakem výrazně nižším. Tím se snižují ztráty třením a současně se do olejové vany vrací větší množství oleje, které by se jinak dostávalo do spalovací komory.
V závislosti na tom, jak velký stupeň odolnosti vůči opotřebení různí výrobci motorů požadují, může Federal-Mogul provádět různé povrchové úpravy pístních kroužků, jako například chromování, CKS (chromokeramická vrstva) a GDC (Goetze diamond coating). Tyto vrstvy chrání obvod kroužku před poškrábáním, a tím snižují jeho opotřebení a zajišťují správnou funkci kroužku po celou dobu životnosti motoru.
Komentáře