Svými produkty pro celou vzduchovou sací soustavu je MANN+HUMMEL zastoupen u Toyoty. Dodávky zahrnují sací moduly pro benzínové motory, vedení nasávaného vzduchu, vzduchový filtr s integrovaným snímačem průtoku vzduchu a dále potrubí plnicího vzduchu, vyrobené patentovaným postupem vyfukování pro motor 2,0l-Diesel.
Již řadu let používá MANN+HUMMEL při výrobě potrubí plnicího vzduchu pro motor 2,0l-Diesel patentovaný postup horizontálního vyfukování, který podnik vlastní v rámci licence pro Evropu. Společnost MANN+HUMMEL je tak schopná vyvíjet vlastní produkty touto technologií, a zároveň se podílet v Evropě na celosvětových projektech japonského partnera.
Postup horizontálního tvarování vyfukováním
Při tvarování vyfukováním zpravidla vzniká díl z termoplastové hadice, která se tvaruje (extruduje) ve formě ve svislé poloze. Následně se vyfoukne hotový poloviční díl. Proti tomu je nástroj při zde použité technologii vyfukování ve vodorovné poloze. Tak zůstává spodní polovina nástroje volně přístupná zvenku. To umožňuje již napřed vložit do formy držáky, které slouží k připevnění potrubí v motorovém prostoru nebo jiných součástí. Teplem rozpínající se plast obklopí během vyfukování vložené součásti, a tak je pevně spojí se základním dílem. Takto není zapotřebí žádné další opracovávání, jako například přivařování držáků.
MANN+HUMMEL vyrábí potrubí plnicího vzduchu pro studenou stranu motoru 2,0l-Diesel značky Toyota v Bad Harzburg s plánovanou roční výrobou více než 100 000 kusů a odtud je dodává do závodů Toyota v Japonsku, ve Velké Británii a v Jižní Africe.
Vzduchové filtry pro Yaris a IQ
Stejně tak naftové varianty modelů Toyota Yaris a IQ 1,4l-Turbo-Diesel brázdí silnice s komponenty firmy MANN+HUMMEL. V obou těchto malých vozech jsou namontovány vzduchové filtry s integrovaným snímačem průtoku vzduchu, které se vyrábějí ve francouzském závodě MANN+HUMMEL Laval. Filtr, který je možné montovat jen v jedné poloze (Poka-Yoke), má díky přefiltru z netkané textilie velkou kapacitu zachycování prachu a sazí.
Díky vysoké citlivosti snímače průtokuvzduchu jsou spolehlivě dodrženy předepsané limitní hodnoty pro výfukové plyny. Ve výrobním závodě je k dispozici zkušebna, která zodpovídá za kontrolu požadované vysoké přesnosti signálu. Tvarově optimalizované závěsy a napínací pružiny zjednodušují montáž a servis. Tento díl, vyvinutý mezinárodním projektovým týmem, se dodává do závodů Toyota ve Francii a v Japonsku.
Jako již u předchozího modelu, vyrábí MANN+HUMMEL vedení nasávaného vzduchu také pro Yaris Turbo-Diesel – v této verzi poněkud prodloužené –, které Toyota montuje ve svých závodech na výše popsané vzduchové filtry. Pomocí multifukčního výrobního zařízení je závod v Laval schopný vyrábět jak nové modely vzduchových rozvodů, tak i náhradní díly pro předcházející model, což unačně snižuje výrobní náklady.
Potrubí s regulací sání pro benzínový čtyřválec
Již dlouho uplatňuje MANN+HUMMEL důsledně ve svých závodech japonský systém zlepšování KAIZEN, který dlouhodobě přispívá k vyšší ergonomii a kvalitě. Tento postup ve vývoji a výrobě sacích modulů pro 1,6 a 1,8l čtyřválcové benzínové motory od Toyoty opakovaně prokázal, že vede k požadovanému cíli. Oboustranná výměna zkušeností mezi MANN+HUMMEL a jeho japonským vývojovým partnerem přinesla rychle jak přesvědčivý lay-out výroby, tak i vysokou kvalitu produktu.
Zmíněný projekt zároveň dokazuje, jak vysoce Toyota důvěřuje kompetencím společnosti MANN+HUMMEL, která je tak celosvětově jediným dodavatelem sacích modulů pro benzínové motory 1,6l. Pro tento díl určený benzínovému motoru 1,8 l, vyvinutý společně s japonským partnerem, pokrývá MANN+HUMMEL výrobní potřebu pro Evropu. Díl se dovává do britského závodu na výrobu motorů Deeside.
Aktivní diagnostikování chyb a jejich odstraňování
Sací modul se skládá ze tří plastových výlisků spojených pomocí vibračního sváření. Regulační jednotka, kterou tvoří rotační šoupátko s podtlakovou regulací, se svařuje laserem, vložka, sloužící k připojení jednotky k modulu, je osazena pomocí ultrazvuku. Polohováním rotačního šoupátka lze měnit délku sacího kanálu a tím vylepšit charakteristiku krouticího momentu a výkonu. Tím se optimalizuje hodnota výkonu především v určitém rozsahu otáček.
Kovová mřížka zatavená v plastu za škrticí klapkou usměrňuje proudění vzduchu, čímž se zlepšují akustické vlastnosti sacího modulu. Montáž přídavného tlumiče hluku tak může zcela odpadnout. Navíc je tento díl dimenzován pro vysokou pevnost v tlaku. Již ve fázi vývoje tohoto montážního dílu kladla Toyota vysoký důraz na to, aby se chyby ve výrobním procesu diagnostikovaly a odstraňovaly aktivně. Tento přístup se odráží ve vysoké spolehlivosti daného produktu. Kromě toho vyrábí MANN+HUMMEL v německém závodě v Sonnebergu oba sací moduly též pro modely Toyota Auris, Verso a Avensis, a sice s plánovanou výrobou 170.000 dílů ročně.
Více informací o společnosti naleznete na http://www.mann-hummel.com/mhcz.
Komentáře