Jarní období s sebou každoročně přináší nárůst nabídky automobilů na trhu s ojetými vozy a ani minulý měsíc tomu nebylo jinak. V březnu bylo na českém trhu s ojetinami inzerováno celkem 82.000 vozů, což je až o 4 tisíce více než v předchozím měsíci. Tyto výsledky vyplynuly z pravidelné analýzy společnosti AAA AUTO, která trh s ojetými automobily kontinuálně sleduje a provádí jeho hodnocení.
„Jak jsme předpokládali, tak nárůst inzerovaných ojetých vozů nabírá rychlých obrátek. Jenom za měsíc březen se jejich počet vyšplhal na neuvěřitelných 82 tisíc automobilů. Situace na trhu s ojetinami tak pokračuje v jarním trendu, který byl nastolen již v únoru. Další výraznější nárůst inzerovaných ojetých vozů predikujeme opět až v letních měsících, kdy si řada klientů bude zajišťovat novější modely automobilů na dovolenou,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. Díky kontinuálnímu výzkumu společnosti AAA AUTO existuje objektivní statistika nabídky a poptávky ojetin na českém trhu, jež mapuje celkový počet ojetin nabízených na trhu jak autobazary, tak živnostníky z oboru prodeje ojetin, ale také firmami a soukromými osobami bez návaznosti na obchod s ojetými automobily.
Nejvíce ojetin bylo již tradičně v Praze 22.166, nejméně v Karlovarském kraji 1.999. Co se průměrného počtu najetých kilometrů týče, činil průměrný nájezd celkem 158.712 km, tedy o necelých 6 tisíc víc než v minulém měsíci. Změnila se také hodnota průměrného stáří automobilů v nabídce. Z únorových 9,5 let se stáří inzerovaných vozů vyšplhalo až na 10 let. Výrazně si však polepšila průměrná cena ojetiny, a to z 209.260 korun na 194.043 Kč, tedy o necelých 13 tisíc korun.
Březnová statistika nepřinesla oproti únoru žádné výrazné změny v žebříčku nejinzerovanějších ojetin. Sedmou a osmou příčku si pouze prohodily vozy Ford Mondeo a BMW 3. Na desáté příčce se pak umístil nově vůz Opel Astra, který v předchozím měsíci obsadil jedenáctou pozici. „Vnímáme, že popularita kvalitnějších a bezpečnějších vozů u českých klientů stále roste. Spatřujeme v tom zejména větší zájem zákazníků o zboží, které si kupují kvůli jejich vlastní bezpečnosti. Nákupem vozu s vyšší úrovní bezpečnostních prvků klienti investují především sami do sebe. A to nás rovněž těší,“ dodala Karolína Topolová.
Komentáře