Barva automobilu – okno do duše jeho majitele

, 23. března 2017, 13:04

Naštěstí již dávno pominula doba, kdy si zákazník mohl vybrat jakoukoliv barvu auta, pokud to byla černá. Automobilky nabízejí kromě základní palety další desítky barev, které napomohou individualizovat vzhled jejich výrobků podle přání zákazníků. Lidé si barvy opravdu užívají. Ženy, ale i muži.

Na silnicích potkáváme vozidla lakovaná do stovek odstínů. Při výběru zabarvení automobilu noví majitelé přihlížejí k tomu, jakou značku a model vozu si pořizují, nejednou hrají roli i momentální módní trendy. „V každém případě však barva leccos napovídá o osobnosti jeho majitele a také o tom, jak chce být vnímán okolím,“ uvádí Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

 Tradičně bývají jasné a syté barvy (jako například ohnivě červená či kanárkově žlutá) spojovány s osobami mladistvého ducha, sportovně založenými, nejednou však i agresivními. Rafinovaná zabarvení, jako jsou křiklavě zelená či naopak tmavě modrozelená, mají ostatním sdělit, že mají co do činění s člověkem estetického založení. Barvy jemně pastelové či neutrální zase demonstrují povahu vyrovnanou, často si zakládající na luxusu. Tmavé odstíny jsou v oblibě u lidí vyrovnaných, osobnostně silných, zakládajících si na sofistikovaném způsobu života.

Podle dlouhodobých statistik největšího prodejce ojetých automobilů, skupiny AAA AUTO, se barevná paleta prodávaných aut příliš v čase nemění, i když výjimky potvrzují pravidlo. „Například v roce 2012 byl poměr aut s metalízou a bez ní 66 procent ku 34 procentům ve prospěch metalických laků. Stejný poměr zůstává i v letošním roce. U tradičních barev – černé, bílé a stříbrné – zůstávají poměry dlouhodobě téměř stejné, ale například u v současnosti módních barev, jako jsou hnědá a vínová, sledujeme nárůst o několik procentních bodů, a to zejména u zákazníků z řad žen,“ říká generální ředitelka skupiny AAA AUTO Karolína Topolová.

Stručný přehled hlavních barev automobilů a souvisejících osobnostních charakteristik jejich majitelů nabízíme v příloze. Přirozeně se nejedná o autoritativní a nezpochybnitelný materiál. Nicméně základem je studie renomovaného Pantone Color Institute zhmotňující dlouholeté celosvětové zkušenosti jeho odborníků. „Při výběru barvy automobilu hraje roli řada faktorů. Osobnostní charakteristika jeho majitele je jedním z těch klíčových,“ uzavírá Roman Budský.

Související články

Češi vloni více utráceli za ojeté automobily
Češi vloni více utráceli za ojeté automobily

Výrazně rozšířenou nabídku ojetých vozů v ČR, ale zároveň o něco vyšší cenu nabídl trh ojetin v loňském roce v porovnání s rokem 2015. Způsobují to nejen zvyšující se nároky zákazníků na výbavu, ale také ochota investovat více peněz do zánovních automobilů, což potvrzují i prodeje největšího prodejce ojetin u nás, AAA AUTO a značky Mototechna. Výsledky srovnání vycházejí […]

Mýtus o „nestáčení“ v Německu padl
Mýtus o „nestáčení“ v Německu padl

Velmi častým argumentem pro dovoz ojetiny z Německa bývá tvrzení, že v SRN se auta nestáčejí, protože je to tam trestné. Po dvanácti letech od zavedení trestnosti manipulace s tachometrem se německý automobilový klub ADAC rozhodl zjistit, zda zákon opravdu pomohl. Výsledky průzkumu jsou alarmující. Počet prodaných stočených ojetin není daleko od katastrofálního stavu, jaký známe z České republiky: […]

S odchodem zimy narůstá počet ojetých vozů na trhu
S odchodem zimy narůstá počet ojetých vozů na trhu

V únoru oproti předchozímu měsíci enormně vzrostl počet nabízených ojetých vozů na českém trhu, a to až o 15.000 automobilů. Celkem bylo tedy inzerováno 77.000 ojetin. Tyto výsledky vyplynuly z pravidelné analýzy společnosti AAA AUTO, která trh s ojetými automobily kontinuálně sleduje a provádí jeho hodnocení.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!