Michelin a projekt ROSYPE

29. listopadu 2012, 0:00

Michelin a projekt ROSYPE (Road Safety for Young People in Europe – Bezpečnost silničního provozu pro mladé lidi v Evropě) společně od 2009 budovaly povědomí o bezpečnosti silničního provozu mezi 1.130.000 mladými lidmi.

Alarmující statistiky
Každý rok je při dopravních nehodách usmrceno 1.100 dětí ve věku do 15 let a dalších 100.000 je zraněno. V roce 2009 mladí lidé ve věku do 24 let představovali jedno z pěti smrtelných zranění v Evropské unii.

Evropský projekt
Ve světle této situace Michelin a Evropská komise iniciovaly v roce 2009 evropský projekt ROSYPE s cílem vybudovat povědomí a vzdělat v této oblasti v průběhu tříletého období 730.000 mladých Evropanů ve věku od 6 do 25 let.

Projekt ROSYPE využívá tři způsoby, jak se dostat k mladým lidem: školní výuku, „learning by doing“ (učení v praxi) a simulátory řízení.

Výsledky hovoří hlasitěji než slova
– 1.130.896 mladých lidí oslovených touto kampaní v 15 evropských zemích (Rakousko, Belgie, Česká republika, Finsko, Francie, Německo, Maďarsko, Itálie, Nizozemí, Polsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko a Spojené království) versus původně očekávaných 730.000.
– 60 000 rozdaných helem a 600 kol.
– 270 000 vydaných brožur.

Vysoká úroveň spokojenosti a velmi silný dopad
– Simulátor řízení Michelinu přesvědčil v Belgii více než 90% mladých lidí. Představoval podle nich zkušenost, která jim otevřela oči a měla na ně mnohem větší vliv než presentace v učebně. Více něž čtvrtina účastníků projektu prohlásila, že mají v úmyslu jezdit
bezpečněji.
– V Rumunsku měl projekt tak silný dopad, že více než 99% mladých lidí prohlásilo, že se o informace, které se dozvěděli, podělí s rodinou a přáteli.
– Ve věkové skupině 6-12 let ve Francii zcela jasně experiment Michelin Junior Bike zvýšil povědomí o bezpečnosti silniční dopravy. 92% mladých lidí říká, že nyní nosí helmy, což je nárůst o 22% oproti 70% před kampaní.

Programy pro každou věkovou skupinu
– Od 6 do 12 let: úvod do rizik silniční dopravy odpovídající věku cílové skupiny pro mladé chodce a cyklisty.
– Od 13 do 16 let: budování povědomí mezi mladými řidiči skútrů a motocyklů a budoucími motoristy a vštěpování zásad odpovědného chování na silnici.
– Od 17 do 25 let: informování a trénink mladých řidičů ve snaze pomoci jim předpokládat, rozpoznávat a vyhýbat se rizikům díky hlubším znalostem pravidel bezpečnosti silniční dopravy.

Tři typy programů, 45 akcí v průběhu 47 týdnů
– 953.700 mladých lidí proškolených díky školním vzdělávacím programům v 9 zemích.
– 103.000 mladých lidí proškolených prostřednictvím programů „learning by doing“ (učení v praxi) v 11 zemích.
– 55.200 mladých lidí, kteří ve 12 zemích prošli tréninkem na simulátorech řízení.

Spolupráce s místními partnery
V celé řadě zemí spojil Michelin při realizaci projektu své síly s místními partnery. Patřily mezi ně německý automobilový klub (ADAC), francouzská asociace pro bezpečnost silničního provozu (APR), Nadace mladých belgických zodpovědných řidičů (RYD), rakouský automobilový klub (ÖAMTC), španělská nadace pro bezpečnost silniční dopravy (FESVIAL) a asociace pro vzdělávání dětí v oblasti silniční dopravy (Pequevial).

Zdroj: Tisková zpráva Michelin

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!