Za celkově nejdůvěryhodnější považuje většina respondentů autobazar AAA Auto, s mírným odstupem pak následuje pražský autobazar Auto ESA. V průzkumu odpovídalo téměř 13 tisíc respondentů se zkušeností s autobazary.
Autobazar AAA Auto, u něhož průzkum potvrdil téměř 100% znalost značky, pak dosáhl nejlepšího hodnocení v oblasti spokojenosti s nákupem vozidla, kvalitou obsluhy, vozů, spokojenosti s reklamacemi, nabídkou finančních služeb, pestrosti nabídky vozů a podávání užitečných informací o nabízených vozech.
V porovnání s největšími autobazary AAA Auto a Auto ESA je pak zajímavým výsledkem hodnocení autobazaru Štěpánek Auto, který podle většinového názoru nejférověji informuje klienty o cenách vozů.
Ukázal to exkluzivní průzkum společnosti SANEP , který se zaměřil na hodnocení a srovnání čtveřice autobazarů, které mají masivní reklamní podporu, největší nabídku vozů a dlouhodobou existenci. Této čtveřici pochopitelně dominuje největší domácí autobazar AAA Auto, který má největší počet poboček po celé ČR a jako jediný obchoduje se svými akciemi na burze. Vzhledem k mediálnímu zájmu zejména o autobazar AAA Auto a průzkumům ostatních agentur, které se v letošním roce zabývaly hodnocením vybraných autobazarů, nabízí společnost SANEP nezávislý průzkum, který mapuje názory a zkušenosti 12.983 respondentů, kteří mají osobní nebo zprostředkovanou zkušenost s uvedenými autobazary.
Exkluzivní internetový on/off-line průzkum byl ve spolupráci s renomovaným nezávislým motoristickým novinářem Milanem Jiroušem proveden ve dnech 5. -14. září 2012 na vybrané skupině 12.983 dotázaných, kteří představují respondentní vzorek obyvatel ČR ve věku 18 a více let, kteří mají osobní nebo zprostředkovanou zkušenost s autobazary. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu (více než 220 tisíc registrovaných uživatelů) 48.982 dotázaných. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.
Výsledky šetření společnosti SANEP vycházejí v případě hodnocení jednotlivých autobazarů pouze z názorů respondentů, kteří mají bezprostřední nebo osobní zkušenost z daným autobazarem. Respondentní vzorek AAA Auto (N=12.537), Auto ESA (N=2.281), Štěpánek Auto (N=1.596), MamaCar (N=832). Srovnání jednotlivých autobazarů pak vychází z hodnocení 649 respondentů, kteří mají osobní či zprostředkovanou zkušenost se všemi sledovanými autobazary.
Komentář motoristického novináře Milana Jirouše:
Úroveň trhu s ojetými vozy je v porovnání s předchozími lety opravdu vysoká, přesto se najde řada oblastí, kde je stále co zlepšovat. Narážím tím především na obrovské množství vozů se stočeným počítadlem ujeté vzdálenosti, ale i řadu omlazených vozidel. To jsou známá fakta.
Důležitou úlohu v tomto směru hraje autobazar, tedy pokud se budeme bavit o automobilech prodávaných touto cestou. Dnes má každý obchodník s ojetými vozy určité možnosti, jak ověřit stav počítadla ujeté vzdálenosti a pak je už jen na něm, aby kupujícího o případném podezření na nesprávnost údaje upozornil. Nakonec autobazary tyto poznatky využívají i při jednání o výkupní ceně vozu. Nebudu teď spekulovat, kdo zákazníky na nesrovnalosti poctivě upozorní, a kdo ne. Nakonec tímto problémem se stáčením tachometrů se průzkum nezabýval, nepřinesl by žádná nová zjištění.
Další grafy v galerii níže.
Anonym, 26. září 2012, 0:00 0 0
AAA jsou best.
- Jindra
Odpověď
Anonym, 30. června 2013, 23:27 0 0
Já jsem teda spokojenej spíš s mamacarem. kupoval jsem tak už víckrát (pracovně i osobně) a nikdy žádnej problém.
Odpověď