Že se “oldtimery” a “youngtimery” nikdy neseřizovaly tak přesně jako dnes, vám ukáže v jedné z přednášek konference Libor Fleischhans. Dozvíte se vše o moderních metodách mapování otryskování prvního i druhého stupně, optimalizaci bohatosti směsi v zátěžových i v dynamických režimech, nastavení hladiny paliva v plovákové komoře, nastavení sytiče a další nutnosti, aby motor “běžel”, že se vám srdce rozbuší.
Mohlo by se zdát, že dnes se už těžko najde někdo, kdo by uměl seřizovat karburátory Dell´Orto, Weber, Pierburg, Solex, SU, ale i ty, které se datují od roku 1863, kdy spatřila světlo světa první verze jednoduchého karburátoru. Najít takovou autodílnu není sice snadné, ale existují. Dnes se mohou dokonce vybavit nejmodernější technikou, která dokáže komplexně seřizovat jak zapalování, tak i karburátory s takovou přesností a detaily, jak se těmto vozidlům nikdy v minulosti nedostávalo.
Elektroniku byste u “odtimerů” hledali marně, ale seřizovacích prvků má každý z nich na motoru mnoho. Kontroluje se nejdříve rovnoměrnost kondice jednotlivých válců, pak vůle v rozvodovém systému rozdělovače, pak zapalovací systém, a nakonec systém tvorby směsi včetně zařízení pro studené starty, částečnou a plnou zátěž.
Co je ale dnes zcela výjimečné a nadstandardní, je seřizování a kontrola nejmodernějšími dílenskými diagnostickými přístroji. Jejich konstruktéři totiž vnímaly logiku tehdejších mechanických systémů a dnes nabízejí všechny pomůcky, aby speciálně zaměření automechanici mohli udržovat tyhle historické skvosty v té nejlepší kondici.
Co se nikdy na těchto veteránech nedělalo a dnes možné je, je porovnávání výkonů jednotlivých válců, zjišťování vůlí v mechanice ovlivňující negativně výkon a účinnost motoru nezávisle na jejich konstrukčním typu.
Registrujte se na Diagnostic Con, kde se dozvíte více.
Komentáře