Neobvykle dlouho trvající zimní podmínky společně s častými sněhovými přeháňkami připravily během letošní zimy na řidiče jedny z nejobtížnějších podmínek na silnicích za posledních deset let. Reakce řidičů na sebe nenechala dlouho čekat a podle statistik AAA Auto vzrostla poptávka po vozech s pohonem 4×4 o 24,9% oproti předchozímu roku.
Fakt, že roční období ovlivňuje řidiče při výběru jejich vozu, je všeobecně známou skutečností. Automobily se stahovací střechou dosahují svých prodejních maxim během horkých letních měsíců, zatímco zimní období začne řidiče přitahovat k vozidlům, jež mají k dispozici pohon na všechna čtyři kola. Extrémní počasí během letošní chladné části roku a sníh běžně se vyskytující nejen v horských oblastech, ale i v ulicích většiny měst zapříčinily, že poptávka po automobilech s pohonem všech kol vzrostla o dost výrazněji než v předchozích letech. Při srovnání období od října 2011 do března 2012 s obdobím od října 2012 do března 2013 zaznamenala skupina AAA Auto nárůst prodejů automobilů ze segmentu 4×4 o 24,9%.
Chladné počasí navíc neskončilo ani s příchodem astronomického jara, a tak i v měsíci březnu byl zaznamenán nárůst oproti stejnému měsíci roku 2012 o necelých 22%. „Že je letošní zima opravdu dlouhá se ukazuje na přetrvávajícím zájmu o vozidla s náhonem na všechna čtyři kola i po začátku astronomického jara. Zatímco v loni od začátku roku prodej čtyřkolek v podstatě stagnoval, letos jsme zaznamenali od ledna dokonce kontinuální nárůst, který zatím nekončí. Jen za březen jsme prodali o více než pětinu čtyřkolek více, než ve stejném měsíci loňského roku,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Již na začátku tohoto zimního období se navíc AAA Auto rozhodlo napomoci ke zvýšení bezpečnosti na silnicích tím, že ke každému zakoupenému vozu darovali sadu čtyř zimních pneumatik. Od 1. 10. 2012 do dnešního dne bylo díky tomuto rozhodnutí předáno 90 tisíc zimních pneumatik.
Komentáře