Už 90 svíček by letos muselo být na pomyslném narozeninovém dortu firmy Valeo. Francouzského průmyslníka Eugèna Buissona asi ani nenapadlo, že když v roce 1923 otvírá ve městě Saint-Ouen továrnu na brzdová obložení a obložení spojek pod jménem Ferodo a přináší tímto obživu mnoha francouzským rodinám, že tak položí základy ke vzniku celosvětově známé firmy uznávané předními světovými automobilkami.
Padesátá až osmdesátá léta minulého století jsou v historii této firmy dalším důležitým milníkem. Přibývají další výrobní akvizice, výroba ve Francii už dávno nestačí, a tak vznikají pobočky ve Španělsku a Itálii. Díky rozrůstající se výrobě a sílícímu tlaku na kvalitu výrobků se firma (od roku 1980 už pod názvem Valeo, z latiny, znamenající „je mi dobře“) postupně stává hlavním hráčem v oblasti modernizace automobilových komponentů. Po spojení s dalšími firmami Valeo současně začíná působit i v oblasti elektrických a elektronických systémů.
Období konce minulého století je pak pro Valeo obdobím pozvolné globalizace. Vzniká strategie pro expanzi na mezinárodní trhy. Management společnosti se v této souvislosti odhodlává ke změnám ve výrobním programu. Firma opouští výrobu brzdových obložení, zapalování a houkaček. Naopak do popředí se dostávají zabezpečovací systémy vozidel, stěrače a světla. Důrazem na kvalitu výroby i výrobků, zvláště u stěračů a parkovacích asistentů, velmi rychle proniká značka Valeo do povědomí výrobců automobilů a stává se strategicky důležitým hráčem jak v oblasti prvovýbavy, tak i na trhu s náhradními díly.
Současná tvář Valeo
Dnes je společnost největším světovým výrobcem spojkového obložení. V oblasti výroby spojkových komponentů pro trh s náhradními díly je Valeo mezi trojicí největších výrobců. Je předním dodavatelem nejen pro koncerny PSA a Renault, ale i VW, BMW, Mercedes a Hyundai-Kia. A tak není divu, že spojky této značky najdeme i u těch nejvýkonnějších osobních i nákladních automobilů (např. Audi R8 V10, Ford Mustang V8 , Scania R 730 HP nebo MAN TGX V8 680 HP). Výrobní závody pro oblast prvovýbavy i trhu s náhradními díly jsou ve Francii, Španělsku, Itálii, Turecku a v Koreji.
Díky intenzivní mezinárodní spolupráci v oblasti inovací mohly vzniknut například pro prvovýbavu flexibilní setrvačníky pro tlumení axiálních vibrací a pro trh s náhradními díly např. spojky HEC s malým opotřebením jako náhrada spojky se samonastavovacím mechanismem nebo velmi populární sady “Kit4P” s pevným setrvačníkem a odpruženou lamelou jako náhrada dvouhmotového setrvačníku. Toto unikátní řešení slaví letos 10. výročí a pro trh s náhradními díly se vyrobilo již více než 1 milion sad.
21. století by se v historii Valeo dalo nazvat érou technologických inovací. Ve výrobě se stále častěji uplatňují poznatky z výzkumu, který hraje jednu z nejdůležitějších rolí ve vývoji společnosti. Neustálý tlak na ochranu životního prostředí nedoléhá jen na automobilky, ale v prvé řadě na jejich dodavatele. A tak před společností Valeo, respektive před jejími odborníky z výzkumu, stojí nemalé úkoly. Najít řešení vedoucí ke snížení produkce CO2, snížení spotřeby paliv u spalovacích motorů, snížit hmotnost jednotlivých komponentů vozidla, stejně jako dále pracovat na vývoji hybridních vozidel a elektromobilů. Strategií v oblasti obchodu je trvalé rozšiřování trhu s náhradními díly a postupné pronikání na asijské trhy.
http://www.valeo.com/en/the-group/our-history.html
http://www.youtube.com/ValeoGroup
Anonym, 22. května 2013, 14:11 0 0
No, tedy, a jak se tedy stalo z Feroda Valeo? kdo koho koupil, prodal? Jak je to dnes? co konkurence?
Odpověď