Moduly přívodu vzduchu Valeo jsou součástí nové architektury, která zvyšuje účinnost spalování u motorů s turbodmychadlem. Otvírají tak cestu k čistějším motorům s menší velikostí.
Vodou chlazené moduly umožňují realizovat kratší a daleko kompaktnější okruh přívodu vzduchu. Zkrácením dráhy pro přívod vzduchu a následným zmenšením objemu vzduchu se zvyšuje dynamika přeplňovaných motorů. Tento systém napomáhá ke snížení spotřeby paliva a množství toxických částic.
V roce 2013 získala společnost Valeo ocenění od Automotive News PACE Awards (Premier Automotive Suppliers’ Contribution to Excellence) za své inovace, které jsou přímou odezvou na stále přísnější předpisy pro snižování emisí a současné zvyšování výkonnosti motoru.
Moduly přívodu vzduchu Valeo obsahují: vodou chlazený chladič plnicího vzduchu, škrticí ventil, vysokotlaký ventil pro recirkulaci spalin (EGR), jeden nebo dva snímače teploty a vysokotlaký rail EGR integrovaný do přívodní příruby motoru. Recirkulované spaliny jsou směšovány s chlazeným plnicím vzduchem a jsou znovu přiváděny do příslušných ventilů v hlavě válců.
Vodou chlazený systém umožňuje nastavovat teplotu přiváděného vzduchu, která má vliv na emise CO2.
Modul přívodu vzduchu Valeo je součástí modulárního systému vznětových motorů Volkswagen (MDB = Modularer Diesel Baukasten). Modul je kompletně vyroben výhradně z hliníkových dílů, aby vyhověl přísným požadavkům na tlak a teplotu u moderních vznětových motorů. Od roku 2013 je modul součástí 4válcových motorů TDi se zdvihovým objemem 1,6 l a 2,0 l používaných u vozidel Volkswagen Golf a Passat a také u dalších vozidel skupiny Volkswagen (Audi, Seat a Škoda).
Nová generace modulu, která je v současnosti vyvíjena u Valeo Thermal Systems, již vzbudila pozornost u řady výrobců vozidel na celém světě.
Komentáře