V Evropě budou do roku 2020 pro nová vozidla platit přísné limity emisí na hranici 95 g CO²/km. Výrobci automobilů tento parametr zohledňují již dnes a při vývoji svých nejnovějších motorů standardně počítají se systémy start-stop, kterými vybavují nejen hybridní, ale i benzínové nebo dieselové vozy. Bez ohledu na styl jízdy, dopravní zácpy nebo provozní teplotu motoru mají vozy se systémem start-stop nižší emise CO2. Integrované systémy zároveň brání plýtvání energií při volnoběžných otáčkách motoru (v městském provozu snižují spotřebu energie o 15%).
Technologickým produktem Gatesu je jedinečný řemenem poháněný systém start-stop, který garantuje minimálně 600.000 startů do nájezdu 240.000 km. Tento systém, je v porovnání s jinými, tichý a mezi produkty nabízenými na trhu se vyznačuje nejrychlejším startem. Další předností systému je možnost zastavit a opět nastartovat motor za jízdní rychlosti 20 km/h. Nejnovějším přírůstkem v seznamu vozů, ve kterých se využívají systémy start-stop od Gatesu je Peugeot 2.0 e-HDI.
Nynější systém Gates EMD™ (Electro-Mechanical Drive) je řemenem poháněný systém s dvěma napínači, jejichž použití je nezbytným důsledkem využití ve dvou různých režimech pohonu: napnutí se v každém z těchto režimů mění a systém Gates zajišťuje trvale správné napnutí řemenu přídavného systému pomocí dvou napínačů. Díky asymetrické technologii napínačů pro vysokou absorpci energie, tento systém Gates zároveň eliminuje ladění zařízení.
Při studeném startu a za normálních otáček motoru obíhá řemen Micro-V® klikový mechanismus po směru hodinových ručiček – lícová strana je pod řemenicí a rubová strana v levé horní části, kde se nachází první napínač (modrá šipka). Po zastavení vozu a opětovném startu prostřednictvím alternátoru se řemenice alternátoru stane pohonem řemenu Micro-V® a tato strana bude stranou lícovou (zelená šipka). Vznikne nová rubová strana (na diagramu vpravo) a druhý napínač zajistí správné napnutí, které umožní přenos rozběhového momentu.
Společnost Gates není jen renomovaným výrobcem originálních rozvodových řemenů, ale je též jedním z největších výrobců originálních napínačů v Evropě a dosud vyvinula řadu napínačů, představujících vhodné řešení pro všechny systémy s ohledem na funkčnost a požadavky životnosti, přenos krouticího momentu. Speciálně vyvinutý řemen Micro-V® pro vysoké zatížení zajišťuje výkon, nezbytný pro startování motoru. Řemen je vyroben z vysoce výkonné pryžové směsi za využití pokročilé technologie adheze a vylepšeného materiálu kordů.
Komentáře