Sezona MotoGP™ 2014 byla zakončena úžasnou finálovou Velkou cenou Valencie, která se uskutečnila v neděli 9. listopadu. Bridgestone tak úspěšně završil svou třináctou sezonu v královské třídě silničních motocyklových závodů a svou sedmou sezonu v roli oficiálního dodavatele pneumatik pro MotoGP™.
Nejnovější technologie směsí a konstrukce závodních pneumatik Bridgestone pro MotoGP™ opět posunuly jízdní výkony na dosud nevídanou úroveň. Během sezony 2014 bylo na závodních pneumatikách Bridgestone BATTLAX MotoGP™ stanoveno celkem deset nových rekordních časů na kolo v závodě a devět rekordních časů na kolo v kvalifikaci.
Druhým rokem v řadě sledoval závody MotoGP™ rekordní počet fanoušků. Osmnáct víkendových podniků po celém světě navštívilo celkem 2.473.624 diváků, k nimž se přidaly stovky milionů fanoušků po celém světě, kteří sledovali závody v televizi. Seriál závodů MotoGP™ se v roce 2014 vrátil do Jižní Ameriky. Třetí závod mistrovství světa se jel na argentinském okruhu Autodromo Termas Rio Hondo.
Španělská senzace Marc Marquez vyhrál svůj druhý titul mistra světa MotoGP™ v řadě. Jezdec stáje Repsol Honda upevnil své legendární postavení v této sportovní disciplíně rekordním počtem třinácti vítězství v královské třídě během jedné sezony. Navzdory Marquezově převaze bylo celé mistrovství velmi atraktivní. Znovuzrozený Valentino Rossi vybojoval dvě vítězství a jedenáctkrát stál na stupních vítězů, což mu vyneslo druhé místo v celkové klasifikaci. Jeho kolega z týmu Movistar Yamaha MotoGP™ Jorge Lorenzo prokázal svou neutuchající rychlost skvělými výsledky ve druhé polovině sezony, v níž dosáhl dvou vítězství. Jezdci týmu Ducati Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow ukázali svými pozoruhodnými výkony v některých závodech letošní sezony, včetně tří umístění na stupních vítězů, že s tímto italským výrobcem se bude muset v roce 2015 počítat.
Bridgestone opět představil novou technologii a dokázal tak, že jeho vývoj drží krok s nejnovějšími stroji MotoGP™. Třiadvacet jezdců, kteří bojovali o body v mistrovství světa, díky tomu mohlo „vymáčknout“ ze svých motocyklů maximální výkon při zachování nejvyšší úrovně bezpečnosti. Jedním z klíčových plodů vývoje pro rok 2014 bylo představení asymetrické přední hladké pneumatiky Bridgestone, která byla naprostou novinkou v mistrovství světa. Tato volba byla k dispozici na Velkých cenách Austrálie a Valencie a jezdci si ji velmi oblíbili pro výhodnou kombinaci přilnavosti, rychlého zahřátí na provozní teplotu a pocitu kontaktu s povrchem trati.
Bridgestone jako exkluzivní dodavatel pneumatik pro závody MotoGP™ spolupracuje s nejlepšími jezdci, týmy a inženýry na světě. Bridgestone vyvíjí na základě enormního množství dat o pneumatikách a zkušeností ze závodů MotoGP™ za všech podmínek a teplot vyspělé technologie pro závodní pneumatiky, které slouží jako základ k dalšímu technickému vývoji řady prémiových okruhových a silničních pneumatik Battlax. Bridgestone vstoupí v příštím roce do své poslední sezony v roli oficiálního dodavatele pneumatik pro MotoGP™ a již nyní pracuje na nové technologii pro řadu závodních pneumatik pro rok 2015, které nabídnou ještě vyšší úroveň výkonu, bezpečnosti a ovladatelnosti.
Zajímavá fakta a čísla
- Bridgestone přivezl v letošním roce na každý závod cca 1000 pneumatik
- V sezoně 2014 bylo jezdcům poskytnuto celkem 23 specifikací pneumatik na sucho a mokro
- Nejvyšší teplota povrchu trati naměřená v roce 2014: 58 °C na Velké ceně Malajsie během kvalifikace
- Nejnižší teplota povrchu trati naměřená v roce 2014: 15 °C na Velké ceně Valencie během nedělních zahřívacích jízd
- V roce 2014 bylo na pneumatikách Bridgestone ustaveno deset nových traťových rekordů v závodě MotoGP™
- V roce 2014 bylo na pneumatikách Bridgestone ustaveno devět nových traťových rekordů v kvalifikaci MotoGP™
Komentáře