V technické příručce Autodocta popisuje společnost Autodata řešení obtížně diagnostikovatelných problémů s automobily. Tentokrát vám přinášíme řešení závady na voze Chrysler Grand Voyager, při které se rozsvítí kontrolka závady motoru a do paměti se uloží chybový kód P2463 týkající se filtru pevných částic.
Dotaz servisu:
Nedávno jsme měli v servisu Grand Voyager z roku 2010, u kterého se rozsvítila kontrolka poruchy motoru a v paměti závad řídicí jednotky byl uložen kód závady P2463. Provedli jsme regeneraci filtru pevných částic a chvíli bylo vše v pořádku, ale nyní se vůz vrátil do servisu a paměť závad zaznamenává opět chybové kódy týkající se filtru pevných částic. Nechceme vyměňovat filtr pevných částic, protože je to nákladné. Můžete nám poradit?
Odpověď Autodata:
Ano, popsaná závada je nám známa a týká se modelů Grand Voyager s motorem 2.8 diesel. Příčinou závady je špatný kontakt mezi snímačem tlaku filtru pevných částic a konektorem kabelového svazku v důsledku koroze (obrázek níže). Vyměňte zmiňovaný snímač a konektor kabelového svazku pomocí opravné sady, kterou lze zakoupit u zástupců značky Chrysler. Poté snímač zkalibrujte pomocí příslušného diagnostického zařízení. Vymažte chybové kódy a proveďte zkušební jízdu, abyste se ujistili, že problém byl vyřešen.
Fleischhans, 29. června 2021, 12:07 7 0
Obávám se, že tento článek irituje všechny, kdo znají problémy s DPF. Jestliže se ještě někdo vyjadřuje na úvod tak, že napíše "těžko diagnostikovatelné problémy" a pak uvede tuto skutečnost, pak se jedná o "tipování od boku" a autor tohoto článku by měl být za trest smýkán za vozidlem několik kilometrů v holubím trusu, aby si odvykl psát takovéto do nebe volající nesmysly! Jestli je nějaký vrchol demagogie, pak jej autor tohoto, nebojím se říci doslova "blábolu" dosáhl, protože důvodů, proč nastanou potíže s DPF jsou desítky a v kombinacích pak i tisíce. Musí se měřit a ne "vyměňovat". Tohle je doslovný návod jak "VYMĚŇOVAT" = cesta do pekel pro autoopraváře. Neodborné, demagogické naivní a hloupé.
Odpověď