Stálá vynikající přilnavost na suchém i mokrém povrchu, která se nesnižuje během života pneumatiky. Takový cíl si stanovil výzkumný a vývojový tým společnosti Dunlop Europe při vývoji revoluční nové sportovně-turistické pneumatiky RoadSmart III.
Jasný vítěz v záběru a ovládání na suché vozovce
V testu MTC zaměřeném na ovládání za sucha se RoadSmart III umístila na prvním místě a byla o 10 % procent lepší než průměr čtyř konkurenčních pneumatik. Toto její vítězství se prokázalo při intezivním testování, při němž zkušební jezdci MTC podrobili přísnému hodnocení chování pneumatik na suchém povrchu, a to na základě patnácti různých kritérií včetně testů stability, přesnosti řízení a přilnavosti v zatáčkách. RoadSmart III dosáhla v těchto testech jasného vítězství v celkem šesti kritériích (včetně přesnosti řízení s i bez spolujezdce) a v sedmi dalších oblastech se o prvenství dělila.
Nekompromisně na mokru
Jedním z hlavních cílů výzkumného a vývojového týmu Dunlop bylo zajistit, aby se nejlepší hodnota výkonnosti na suchu v celém segmentu nijak nepodepsala na snížení hodnoty výkonnosti v mokrém povrchu. Zkoušky MTC potvrdily, že se se jim tento záměr podařilo bezezbytku naplnit.
V testech na mokru dosáhla pneumatika Dunlop podle názoru zkušebních jezdců MTC prvenství nebo děleného prvenství v šesti klíčových parametrech včetně přesnosti řízení při vjezdu do zatáčky, ovládání při dlouhém zatáčení a za nejvyváženější přilnavost na přední i zadní pneumatice.
Výkonná po delší dobu
Životnost je v segmentu sportovně-turistických pneumatik zásadní podmínkou úspěšnosti. Když jezdci vyrážejí na maratónskou jízdu přes celou Evropu, požadují, aby si pneumatiky udržovaly stejnou výkonnost během mnoha tisíc kilometrů.
MTC odhalila, že pneumatiiky Dunlop vykazují před konkurenčními výrobky z hlediska odolnosti ohromující náskok. Po absolvování velmi náročné zkušební trasy ve Španělsku, sestávající z dálničních úseků, hlavních komunikací i únavných úseků na horských silničkách tým MTC změřil potenciál životnosti jednotlivých pneumatik. Jeho závěr byl takový, že přední pneumatika Dunlop nejenže se umístila na prvním místě, ale vykázala o neuvěřitelných 82 procent delší kilometrový proběh než průměr konkurenčních testovaných výrobků, podle výpočtu na základě německého zákonného limitu minimální hloubky dezénu 1,6 mm. Také zadní pneumatika se v tomto kritériu umístila v čele testovaných pneumatik s kilometrovým proběhem delším o 19 procent než průměrná hodnota ostatních testovaných konkurenčních výrobků. Zkušební řidiči MTC to komentovali tak, že i na konci dálkového testu životnosti „RoadSmart III drží pořád velmi dobře v zatáčkách, podobně jako když byla nová“.
„Naším cílem bylo vyrobit pneumatiku, která nastaví novou laťku, pokud jde o ovladatelnost a životnost, aniž bychom přitom jakkoli slevili z jejího chování na mokrém povrchu. Potěšilo nás, že test MTC potvrdil tyto silné stránky RoadSmart III i náš cíl větší výkonnosti po delší dobu ,Stronger for Longer',“ řekl Xavier Fraipont, výkonný ředitel pro oblast motoristického sportu a motocyklů.
Pneumatiky Dunlop RoadSmart III jsou již v prodeji; řada zahrnuje 18 rozměrů a specifikací a pokrývá rozpětí od těžkých GT motocyklů až po motocykly střední hmotnostní třídy.
Komentáře