Společnost Dunlop oznámila, že její respektované závodní pneumatiky GP Racer D211, způsobilé i pro provoz na běžných komunikacích, budou začátkem příštího roku nahrazeny zcela novým výrobkem. Před přijetím tohoto rozhodnutí podrobila novinku extrémně náročnému ověřovacímu a testovacímu programu, který zahrnoval i vystoupení na nejobtížnějších světových závodech! Při vývoji nové pneumatiky si Dunlop jako hlavní cíl stanovil, aby motorku díky ní bylo radost ovládat. Ověřovací proces potvrdil, že se jí tento cíl podařilo naplnit.
Dunlop se tentokrát nespokojil s tím, že by nové pneumatiky testoval jen na utajených zkušebních místech, naopak podrobil jejich schopnosti veřejnému testu.
Na závodech 12 Hodin Portimão a 24 Hodin Barcelona použil prototyp pneumatik a při závodě Bol d’Or 2016 jejich předvýrobní sérii. Závěrečný veřejný test prvních pneumatik GP Racer D212 s plnou výrobní specifikací pak proběhl v posledním kole Mistrovství Francie superbiků, při němž si Lucas Mahias na motocyklu GMT94 Yamaha dojel pro vítězství v obou závodech supersportů.
Technologický ředitel společnosti Dunlop Sebastien Montet vysvětlil důvody pro tyto veřejné testy: „Vedle mnoha hodin simulace skutečného provozu jsme uskutečnili tisíce mil testů na silnicích a závodních okruzích. Ale nic z toho se nedá srovnat se skutečnou účastí na závodech, při nichž se změří výkonnost, odolnost a charakter nových pneumatik přímo v žáru urputného soutěžního klání. Mnoho nových technologických rysů řady GP Racer D212 se již osvědčilo v našich závodních pneumatikách, takže jsme se ke konci validačního procesu rozhodli obout konečný produkt rovnou na závodící motocykly.“
Pneumatiky D212 GP Racer obsahují několik technologií prověřených při závodech, včetně:
• nové běhounové směsi Multi-Tread, která byla namíchána s cílem zlepšit odolnost, zahřívací dobu a nejvyšší přilnavost;
• revolučního systému NTEC, který zajišťuje optimální výkonnost na silnici nebo na závodním okruhu díky jemnému doladění tlaku;
• nově vyvinutého profilu pneumatik na přední i zadní kolo, který zlepšuje schopnost manévrovat, a tedy i sebejistotu řidiče.
Do nových pneumatik se promítly poznatky z profesionálních závodních pneumatik značky Dunlop řady GP Pro D212, na něž se spolehl i Michael Dunlop, když v roce 2013 vytvořil rychlostní etapový rekord s rychlostí s 131,2 mil za hodinu – vyšší, než jaké dosáhl na superbiku s hladkými pneumatikami.
Pro závěrečné ověření výrobku Dunlop zvolil závody endurance kvůli tomu, jak různé okruhy v seriálu závodů figurují.
Barcelonské Montmelo posloužilo při vývoji běhounové směsi. Dunlop si je vybral pro ověření její kvality kvůli jeho dlouhým zatáčkám na okruhu a horkému klimatu, díky němuž 24H Barcelona představuje náročnou zkoušku výdrže pneumatik.
Závod Bol d’Or představoval náročný test účinnosti brzdění a stability při vysokých rychlostech na rovném úseku Mistral. Závod 12H Portimão je znám tím, jak je namáhavý kvůli četným horizontálním a vertikálním změnám směru. Nový profil přední pneumatiky se při něm osvědčil jako snazší k ovládání než předchozí model.
Pneumatiky GP Racer D212 budou v celé Evropě v prodeji od ledna 2017.
Řada se skládá z pneumatik jednoho rozměru na přední kolo a čtyř rozměrů zadních pneumatik.
Komentáře