Nová pneumatika pro dálkový provoz Continental HSL ECO-2 XL PLUS může nést vyšší zátěž na přední nápravě nákladních automobilů budoucí generace. Její nosnost byla upravena na budoucí požadavky. Vyšší index nosnosti bude základem pro nákladní automobily, které v blízké budoucnosti budou převážet více zboží na přední nápravě. To má souvislost se složitější technologií odvodu výfukových plynů, bezpečností a pohodlnějšími kabinami.
Emisní norma Euro 6, která začne platit od roku 2013, ukládá výrobcům povinnost vyrábět nové motory s vyspělejší technologií zpracování výfukových plynů. Katalyzátory, EGR ventily, filtry pevných částic a značně větší chladící systémy výrazně zvyšují zatížení přední nápravy. To je důvod, proč Continental již má v nabídce verzi pneumatiky pro přední nápravy HSL ECO-Plus se zvýšenou nosností.
HSL2 ECO-Plus XL má o 500 kg větší nosnost a je k dispozici v oblíbených rozměrech 315/70 R22.5 pro standardní aplikace s nosností 8 tun na nápravu a 315/60 R22.5 pro vozidla s nosností 7,5 tuny na nápravu.
Aby se docílila nosnost hodna označení XL, zvýšená o dva indexy po cca 500 kg hmotnosti na jednokolovou nápravu, bylo nutné použít speciální směs nanášenou na kostru.
Ocelové kordy z vysoce odolné oceli a pozměněná konstrukce kostry, dosáhly toho, že síly způsobené vyšší hmotností a rostoucí teplotou, jsou velmi dobře absorbovány. Směs, která zůstává chladná po delší dobu, také zajišťuje nízký valivý odpor i při vysokém zatížení. Pneumatiky Continental pro dálkový provoz s optimalizovaným valivým odporem a asymetricky umístěnými lamelami, patří ve své třídě mezi nejúspornější z hlediska opotřebení a spotřeby paliva.
Komentáře