Společnost FCA Powertrain, která je zodpovědná za výrobu motorů GSE a SDE, letos zcela uzavře pobočku v Bielsku-Białé. Závod, který existuje od roku 2003, oznámil, že propustí více než 450 zaměstnanců. Důvodem zrušení závodu je zpřísnění politiky EU v oblasti spalovacích motorů a zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory od roku 2035.
Za 20 let své existence vyrobila továrna koncernu Stellantis více než 6 milionů motorů. Podnik se zabýval především výrobou dvouválcových benzinových motorů se systémem TwinAir a turbodieselů o obsahu 1,3 litru, které se montovaly především do vozů FIAT a Opel. Oba motory získaly ocenění Mezinárodní motor roku.
V loňském roce probíhala jednání se společností Polska Grupa Zbrojeniowa o převzetí továrny Stellantis v Bielsku-Białé. Nakonec se však společnosti nedohodly a z transakce sešlo. V současné době neexistuje žádný potenciální zájemce o koupi továrny na výrobu motorů.
Dalším problémem, který přispěl k vyřazení továrny z provozu, byla absence koncepce a vize Stellantisu ohledně nových motorů vzhledem k novým předpisům. Elektrické motory jsou podstatně méně složité a jejich výroba je mnohem jednodušší než u spalovacích motorů, takže linka v Bielsku-Białé se stala zbytečnou. Výroba motorů GSE a SDE přejde do jiných továren koncernu.
Komentáře