BEDNA náhradních dílů na opravu jednoho vozidla (sponzorovaný článek)

, 30. dubna 2012, 0:00

Společnost AŠ Finacial Servises a.s. – která na základě obchodních smluv využívá obchodní síť Auto Štangl a.s. spolu s podporou autoAkademie – společnosti Svoboda & Partner s.r.o. zavádí na trh Nový obchodní model pro objednávání a dodávku náhradních dílů.

Tato zcela převratná novinka má za cíl skokově snížit cenovou hladinu náhradních dílů na trhu v České republice a vytvořit předpoklady pro vyšší konkurenceschopnost neznačkových servisů vůči značkovým sítím.

Již od začátku roku probíhají intenzivní návštěvy odběratelů a školení autoAkademie pro tento nový obchodní model.

Principem a smyslem nového obchodního modelu je výrazná úspora distribučních nákladů trhu náhradních dílů a promítnutí této úspory do konečné ceny pro zákazníka. Situace, kdy je celá republika jedním obrovským skladištěm náhradních dílů na všechny značky, všech modelových řad, v několika kvalitativních a cenových úrovních u mnoha distributorů a obchodníků, je nadále neúnosná. Zvyšující se počet modelů a tím i spektra náhradních dílů vyžaduje neustálé navyšování objemů skladů a zvyšování četnosti denních závozů a to vše musí nakonec zaplatit majitel vozu v ceně dílu. To je také důvod, proč se i neoriginální díly dostávají s cenou na úroveň originálu a proč je situace neznačkového sektoru vůči značkovému stále horší.

Razantní redukce skladů a závozů a tím snížení ceny dílů se stává nezbytností, vynucenou trhem a zároveň podmínkou další existence neznačkového sektoru.

Jak tedy nový obchodní model funguje?
Základem je nová forma spolupráce s odběrateli – tedy servisy. Objednávka dílů je připravována na běžnou opravu (nikoliv karosařinu) konkrétního vozidla, identifikovaná např. VIN nebo SPZ. Je zároveň sadou dílů na předem definovaný rozsah opravy, např. velkou inspekci, opravu přední nápravy apod. Veškeré díly jsou pak dodány v jedné sadě – BEDNĚ, s jedním dodacím listem na SPZ, nebo VIN vozu. Díly, které nebudou při opravě použity, se pak stejnou cestou vrací zpět a budou ze zakázky – faktury odpočítány. Systém pracuje s doporučenými sadami dílů na plánované rozsahy opravy všech značek, všech typů a to dokonce ve třech cenových úrovních. To najdete na www.autostangl.cz. Zkuste si DEMO Verzi BEDNY! Přihlaste se Zákaznickým jménem Demo a heslem Demo.

Vzhledem k tomu, že objednávka dílů – BEDNY, bude potvrzena minimálně den předem před dodávkou, je pak možné uspořit jak skladové zásoby, tak i náklady na zavážení servisů vícekrát za den. Součástí úspor je dále i zvýšení produktivity práce v servisu tím, že se na díly nečeká a nevznikají zbytečné prostoje.

 

Návod pro práci s Bednou
(klikni pro zvětšení)

Výběr typu vozidla – běžné jako u jiných katalogů, ale provádí se pouze jedenkrát, jinak je možné si vozidlo podle např. VIN nebo SPZ či Jména zákazníka vybrat z archivu – Vozidla.

Nabídka dílů – výběr ze souborů běžných oprav – z Bedny, nebo z Katalogu jednotlivých dílů

Bedna – do bedny dílů na předdefinovaný rozsah opravy se vstupuje výběrem plánované inspekce, např. 120.000 km. Údaj kilometrů je pouze orientační. Zde je pak v přehledu dílů možné vybírat nabídnuté díly ze třech cenových úrovní. Tyto je pak třeba vložit do košíku.

Košík – je základním pracovním polem, kde je přehled všech dílů, cen a bonusu za dopravu a kam se objednávka jak z katalogu, tak i z předdefinovaných dílů skládá.

Katalog dílů – návrat do katalogu dílů pomocí šipky vlevo před specifikací vozu, slouží k doplnění dalších dílů z katalogu do košíku.

Archiv – Uložení košíku do archivu je nutné pro další práci s vozidlem – bednou, kdykoliv později. Vyžaduje zadání VIN a případně SPZ, Jména majitele – pro jednodušší třídění v budoucnosti.

Návrat z Archivu do košíku – je potřebný pro aktualizaci cen a dostupnosti dílů, objednávka je možná i po delším čase, z již předvolených dílů na vozidlo. To umožňuje dlouhodobé plánování opravy. Zde je pak opět možné díly doplnit, vyškrtat či měnit, vrátit se i do katalogu nebo bedny klepnutím na symbol bedny vlevo před dílem.

Objednávka – potvrzení vybraných dílů z Bedny – košíku k dodání. Výběrem data a jeho potvrzením se spouští dodávka dílů do servisu.

Dodávka dílů – je tvořena souborem dílů vybraných na dané vozidlo podle VIN. Součástí je i dodací list všech dílů s vyčísleným bonusem za dopravu. Bonus je pak i součástí faktury, vystavené po zúčtování a případném vrácení nespotřebovaných dílů.

www.autoakademie.cz


 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 2. května 2012, 0:00 0 0

Připadá mi to jako nesmysl, tato firma už asi neví jak zvýšit zisky, nejdřív ty jejich auta, díky kterým je v insolvenci a teď BEDNA. Zlatá doba kdy se k nákupní ceně přidala marže, teď jsou ceny navýšeny o desítky procent, aby mohli opravny zahlcovat bonusy které zaplatí koncový zákazník, ve všem je neskutečný chaos, vyrábí to jedna firma a prodává to 20 jiných firem v nic neřikajících názvech a velmi rozdílných cenách. Stačilo by aby firma která díl vyrábí musela i pod stejným názvem prodávat, ručila by si za kvalitu a chaos by nebyl takový.
- blabla

Odpověď

Anonym, 2. května 2012, 0:00 0 0

...trh už je postavený na hlavu takhle, ale k tomuto nemám co dodat. Jaké skokové snižování cen na aftermarketu??? A chci vidět tu "bednu", která navštíví x-tého zákazníka...jak asi ty díly, které mechanik předtím neupotřeboval a pošlou se dál v BEDNĚ budou vypadat.......
- tomas

Odpověď

Anonym, 2. května 2012, 0:00 0 0

už si mnu ruce až nějaký dodavatel vyběhne s novinkou, že v ceně dílu budou mít i montáž ze strany jejich mechaniků, který bude přibaalen v bedně..a já si konečně sednu do křesla a nebudu nic dělat
- pepaservis

Odpověď